تعداد استخوان‌های نوزادان بیشتر است یا بزرگسالان؟

نوزادان با تقریباً ۳۰۰ استخوان به این دنیا می‌آیند که تقریباً ۱۰۰ استخوان بیشتر از ۲۰۶ استخوان بزرگسالان است.

بدن نوزادان باید انعطاف‌پذیر و لطیف باشد تا بتوانند راحت‌تر از کانال زایمان عبور کنند. برای اطمینان از اینکه اسکلت آنها برای این کار به اندازه کافی نرم است، بسیاری از استخوان‌های نوزادان در واقع از غضروف نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند، نه استخوان‌هایی که آنها را می‌شناسیم.

از لحاظ فنی، نوزادان ۲۰۶ استخوان مشابه والدین خود دارند؛ با این حال، وقتی نوزادی به دنیا می‌آید، تعدادی از استخوان‌هایی که در بزرگسالان آن را یک استخوان در نظر می‌گیریم، هنوز با هم ترکیب نشده‌اند و باعث می‌شود تعداد استخوان‌های نوزاد بیشتر به نظر برسد.

بیشتر والدین به لطف لکه‌های نرم روی جمجمه نوزادشان که فونتانل نامیده می‌شود، با انعطاف‌پذیری استخوان‌های نوزادان آشنا هستند. این نقاط نرم فضاهایی بین استخوان‌های کودک هستند که استخوان‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته‌اند.

از آنجایی که این نقاط نرم بسته نشده‌اند، مردم اغلب آنها را چندین استخوان مختلف می‌دانند، در حالی که در واقع آنها بخشی از همان استخوانی هستند که هنوز با هم ترکیب نشده‌اند.

اساساً این فرآیند استخوان‌سازی در نوزادان یک فرآیند جایگزینی است. همانطور که کودک رشد می‌کند، غضروف او به آرامی با استخوان تعویض می‌شود. برای انجام این کار، رگ‌های خونی ریز در سرتاسر بدنشان کار می‌کنند تا خون را به استئوبلاست‌ها برسانند، سلول‌هایی که استخوانی را ایجاد می‌کنند که در نهایت غضروف را می‌پوشاند و سپس جایگزین می‌کند.

در حالی که کودک به رشد خود ادامه می‌دهد، رشد استخوان به شدت در انتهای بسیاری از استخوان‌ها، جایی که صفحات رشد زندگی می‌کنند، متمرکز می‌شود.

زمانی که کودک در نهایت رشد خود را متوقف می‌کند، صفحات رشد او بسته می‌شود. البته، رشد استخوان به عوامل زیادی از جمله ژنتیک، هورمون‌ها، ورزش و رژیم غذایی بستگی دارد.

در حالیکه کودک در دوران کودکی رشد می‌کند، چیزی را تجربه می‌کند که به عنوان جهش رشد شناخته می‌شود. این جهش‌های رشد در زمان‌های مختلف برای کودکان مختلف اتفاق می‌افتد.

اما همه بچه‌ها در نهایت یک جهش رشد در نوجوانی را پشت سر می‌گذارند. زمانی است که بدن آن‌ها با سرعتی بسیار سریع‌تر از حد معمول رشد می‌کند و معمولاً با ایجاد ویژگی‌های جنسی ثانویه همراه است. پس از این جهش رشد، صفحات رشد شروع به بسته شدن می‌کنند. سپس استخوان‌ها از نظر اسکلتی بالغ می‌شوند و بدن به قد نهایی بزرگسالی خود می‌رسد.

برای سالم نگه داشتن استخوان‌های فرزندتان، باید با عناصر سازنده شروع کنید،کلسیم و ویتامین دی. تقریباً تمام کلسیم بدن کودک در استخوان‌ها و دندان‌های او ذخیره می‌شود.

اما از آنجایی که بدن آنها کلسیم مورد نیاز خود را نمی‌سازد، باید آن را هر روز از غذاها و نوشیدنی‌ها دریافت کنند. همچنین، چند دقیقه تابش مستقیم نور خورشید بر روی پوست بدون پوشش به تحریک واکنشی برای تبدیل یک پیش ماده به ویتامین دی به شکل فعال آن کمک می کند.

 

دیدگاه