رتبه اینترنت ایران باز هم افت کرد

بر اساس گزارش اسپیدتست، رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه نوامبر تغییری نکرده اما میانه سرعت اینترنت ثابت در این ماه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش جهان مانا ، ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۳ در میانه سرعت اینترنت موبایل رشد را تجربه کرد و این میانه از از ۳۱.۶۶ (در ماه اکتبر) به ۳۱.۸۲ رسید. با وجود این افزایش اما رتبه ایران همچنان بدون تغییر نسبت به ماه‌های سپتامبر و اکتبر همان رتبه ۷۵ بوده است.

این در حالی است که در ماه‌های پیشین، یعنی از ژوئن تا آگوست این رتبه ۶۷ و ۷۲ بوده است. به طور کلی، از سپتامبر ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۳، میانه سرعت اینترنت موبایل در ایران بین ۴۶ تا ۷۲ در نوسان بوده است اما سه ماه است که این میانه سرعت در رتبه ۷۵ ثابت مانده که بدترین رتبه در حدود یک سال اخیر محسوب می‌شود.

رتبه ایران از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت دچار افت شده است. در ماه اکتبر میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۳.۰۳ بوده که در نوامبر به ۱۲.۷۶ رسیده است.

این کاهش در میانه سرعت باعث شده ایران از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت افت رتبه یک پله‌ای را تجربه کند و در میان کشورهایی که بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت را دارند، از رتبه ۱۵۳ به ۱۵۴ برسد./ زومیت

 

منبع: زومیت
دیدگاه