غذاهای شیرین در افطار، ممنوع!

یک فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف مواد قندی بعد از افطار با افزایش میزان تشنگی، باعث می‌شوند که گیرنده‌های چشایی آب زیادی جمع کرده و در این صورت فرد احساس تشنگی بیشتری می‌کند.

به گزارش جهان مانا، سیده‌ندا موسوی در رابطه با تغذیه در ماه رمضان، اظهار کرد: ایام روزه‌داری به عنوان فرصتی برای ارتقاء سلامتی بوده ولی عادت های غذایی نامناسب می‌تواند به فرد روزه دار آسیب وارد کند.

 

وی در رابطه با عادت‌های که به فرد روزه‌دار آسیب می‌زند، افزود: حذف وعده‌های غذایی، نخوردن سحری، مصرف آب ناکافی، مصرف چای فراوان، خواب ناکافی و مصرف فست فودها و مواد غذایی که خیلی چرب، شیرین و شور هستند، می‌توانند به سلامت فرد روزه‌دار آسیب بزنند.

این پزشک در رابطه با مصرف مواد قندی در افطار، تصریح کرد: مصرف مواد قندی بعد از افطار باعث افزایش احساس تشنگی می‌شود. مصرف مواد قندی و غذاهایی که شیرین و شور هستند، باعث می‌شوند که گیرنده‌های چشایی آب زیادی جمع کرده و در این صورت فرد احساس تشنگی بیشتری می‌کند.

فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه مصرف مواد قندی پس از افطار سبب تشنگی فرد روزه‌دار می‌شود، بنابراین از مصرف غذاهای خیلی شیرین در وعده افطار باید خودداری شود، گفت: گفتنی است به دنبال مصرف مواد غذایی شیرین علاوه بر احساس تشنگی فرد دچار افت قند هم می‌شود.

موسوی با بیان اینکه بعد از مصرف ماده غذایی شیرین، قند خون به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و موجب ترشح انسولین می‌شود که ترشح انسولین باعث افت ناگهانی قند خون می‌شود و مصرف مواد قندی در موقع افطار می‌تواند چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد، خاطرنشان کرد: علاوه بر احساس تشنگی و افت قندخون بعد از افطار ممکن است حالت‌هایی مانند لرزش، تعریق، تنگی نفس، و بالا رفتن ضربان قلب نیز تجربه شود. بنابراین توصیه می‌شود از مصرف غذایی خیلی شیرین در شروع وعده افطار اجتناب شود.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه