ثبت نخستین فوتی ناشی از هاری در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که اخیراً در لرستان اتفاق افتاده‌است، افزود: این مورد برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود و باید به این موضوع پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از وقوع یک مورد مرگ ناشی از بیماری هاری در این استان خبر داد.

بهرام دلفان امروز در نشست  اضطراری پیشگیری از هاری با بیان اینکه مبلغی بالغ‌بر 24 میلیارد تومان سالانه برای پیشگیری از هاری، خرید سرم و  واکسیناسیون در این دانشگاه هزینه می‌شود، اظهار داشت: هیچ گزارشی از سال 1392 تا 1401 از مرگ ناشی از هاری در لرستان نداشته‌ایم.

وی با اشاره به وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که اخیراً در لرستان اتفاق افتاده‌است، افزود: این مورد برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود و باید به این موضوع پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی به‌طور ویژه پای کار باشند، عنوان کرد: باید همه پای کار باشیم تا سلامت مردم تضمین شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد راه‌اندازی دوباره شورای سلامت لرستان در استانداری راهگشا باشد، بیان کرد: هدف ما حفظ سلامت آحاد جامعه است.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه به گزارشی جامع از وضعیت فعلی این استان در بحث مبارزه با هاری پرداخت و اظهار داشت: طبق آمارها بیشترین آمار حیوان گزیدگی در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و کوهدشت اتفاق افتاده‌است.

وی با بیان اینکه در مجموع 73 درصد حیوان‌گزیدگی در روستاها و در سطح شهرها نیز 27 در صد گزارش شده‌است، افزود: بیشترین چالش این موضوع بحث واکسیناسیون به‌موقع دام، شناسنامه‌دار کردن حیوانات خانگی، قلاده‌گذاری، ساماندهی سگ‌های ولگرد و همچنین تخلیه سالم و ساماندهی زباله‌ها و نخاله‌ها در سطح شهرها و حاشیه شهرها است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: باید بر اساس قانون و دستورالعمل‌های اجرایی بحث پیشگیری و مبارزه با هاری اقدام شود تا بر اساس فعالیت‌های بین‌بخشی سلامت مردم حفظ شود.

 

منبع: تسنیم
دیدگاه