با این نکات ارزشمند از چشم هایتان در تابستان محافظت کنید

پرتوهای مضر ماوراء بنفش خورشید، در روزهای گرم تابستان می تواند به چشم شما آسیب برساند. به همین دلیل در این گزارش نکات ارزشمندی برای محافظت از چشمان شما را گردآوری کرده ایم.

در ادامه می توانید راهکارهایی عملی برای محافظت از بینایی و لذت بردن از تابستانی امن و لذت بخش را ملاحظه کنید.

بر اساس توصیه چشم پزشکان بهتر است در روزهای آفتابی و به ویژه تابستان این موارد را رعایت کنید:

بهداشت لنزهای تماسی را جدی بگیرید: اگر از لنزهای تماسی استفاده می ‌کنید، رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از عفونت چشم بسیار مهم است. دستورالعمل های متخصص چشم خود را برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و تعویض لنز های فوق دنبال کنید. از شنا کردن یا دوش گرفتن با لنزهای تماسی خودداری کنید، زیرا آب می ‌تواند میکروارگانیسم‌ های مضر را به چشم‌ های شما وارد کند.

مراقب آلرژی باشید: تابستان زمانی است که حساسیت فصلی رواج پیدا کرده و برای بسیاری از افراد علائم ناراحت کننده ایجاد می کند. واکنش های آلرژیک می تواند روی چشم ها تأثیر بگذارد و منجر به قرمزی، خارش و آبریزش شود. با بسته نگه داشتن پنجره ها، استفاده از تصفیه کننده های هوا و تمیز کردن مرتب محل زندگی خود، قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا مانند گرده را به حداقل برسانید.

از عینک آفتابی با محافظ UV استفاده کنید: هنگام انتخاب عینک آفتابی، به دنبال برچسب هایی باشید که مانع از ورود اشعه UVA و UVB به چشمان شما می شوند. محافظت مناسب در برابر اشعه ماوراء بنفش از چشمان شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و فوتوکراتیت (آفتاب سوختگی چشم) را کاهش می دهد.

ایمنی چشم را در حین فعالیت های خارج از منزل جدی بگیرید: هنگام ورزش در فضای باز، فعالیت های تفریحی یا باغبانی، اولویت دادن به ایمنی چشم بسیار مهم است. توصیه می شود در حین ورزش از عینک های محافظ ورزشی استفاده کنید تا از چشمان خود در برابر ضربه احتمالی، ورود زباله یا مواد شیمیایی مضر محافظت کنید.

معاینات منظم چشم را جدی بگیرید: معاینه منظم چشم برای سلامت مطلوب بینایی، حیاتی است. متخصصان سلامت چشم می توانند مشکلات احتمالی را زود تشخیص داده و به آن ها رسیدگی کنند.

کمتر از دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنید: مدت زمان مشاهده صفحه نمایش، چه روی رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت، می‌تواند به چشمان شما فشار آورده و به خستگی چشم کمک کند. به گزارش سیناپرس، انجام ورزش های چشمی که به کاهش خستگی چشم کمک و به چشمان شما اجازه می دهد برای محافظت از بینایی خود استراحت کنند در حین کار با دستگاه های دیجیتال ضروری است.

آب کافی بنوشید: کم آبی می تواند بر سلامت چشم شما تأثیر بگذارد. در طول تابستان، زمانی که هوا گرم است و ممکن است در فضای باز فعالیت کنید، هیدراته ماندن بسیار مهم است. نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت مطلوب چشم کمک و خطر خشکی چشم را کاهش می دهد.

از کلاه لبه دار استفاده کنید: علاوه بر عینک آفتابی، استفاده از کلاه لبه پهن می تواند محافظت بیشتری از چشم داشته باشد. لبه کلاه به جلوگیری از رسیدن نور مستقیم خورشید به چشم شما کمک کرده، خطر آسیب نور خورشید را کاهش و تابش خیره کننده را به حداقل می رساند.

 

دیدگاه