سه فایده تغذیه بر پایه مواد غذایی با منشا گیاهی

تغذیه بر پایه مواد غذایی با منشا گیاهی به برنامه غذایی شامل میوه‌ها، سبزیجات، انواع مغزها و حبوبات اطلاق می‌شود. در این روش، مصرف خوراکی‌های با منشا حیوانی محدود است. این سبک تغذیه به خاطر فواید بسیار بر سلامت بدن، طرفداران زیادی دارد.

در این مطلب، به فواید رژیم غذایی بر پایه مواد غذایی با منشا گیاهی بر سلامت پرداخته ایم که به ترتیب عبارتند از: 

1. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

خوراکی‌های گیاهی منابع غذایی سرشار از فیبرها، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند. این ترکیبات غذایی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر دیابت نوع2، بیماری‌های قلبی‌عروقی و بعضی سرطان‌ها نقش دارند. در واقع، این خوراکی‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که از بدن در برابر آسیب‌‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. 

2. تناسب اندام 

مصرف سبزیجات به‌عنوان انتخاب اصلی غذایی، روش بسیار موثر برای کاهش وزن است که علاوه بر کالری پایین، سرشار از ریزمغذی‌های فراوان مانند ویتامین‌ها و املاح است. این ریزمغذی‌ها نه‌تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود سلامت عمومی موثر هستند. این گروه از خوراکی‌ها مقدار فراوانی فیبر دارند که به حفظ احساس سیری طولانی مدت‌ کمک می‌کند و در تنظیم قند خون و بهبود هضم غذا موثر است. 

3. کاهش التهابات بدن

خوراکی‌های گیاهی جزء بهترین انتخاب‌های غذایی هستند که ریزمغذی‌های موجود در آنها به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. این خوراکی‌ها خواص ضدالتهابی دارند و التهابات بدن را کاهش می‌دهند. می دانید که التهابات مزمن با بروز بیماری‌های مختلف ارتباط دارند. 

 

منبع: سلامت
دیدگاه