برای جذاب بودن این کارها را انجام دهید

در کنار توانایی صحبت کردن یا اخلاق عوامل دیگری نیز هستند که بر روی تعامل دیگران با شما تاثیرگذارند. برخی زبان‌شناسان معتقدند لحن صحبت کردن شما از جمله این عوامل محسوب می‌شود.

به گزارش سایکولوژی تودی، مخصوصا توانایی مغز برای سوگیری‌های منفی، داشتن لحنی تند، دائما انتقادی و توهین آمیز می‌تواند موجب سردی روابط با افراد بشود.

 

مراقبت از لحن خود: شما باید سعی کنید در هنگام عصبانیت و خشم به جایی برخورد با فرد، سعی کنید سر خود را بچرخانید، به آن فرد نگاه نکنید و نفسی عمیق بکشید تا حد ممکن به خودتان تلقین کنید تا از مهلکه فرار کنید. همینطور لحن‌های خنثی و مثبت را بیاموزید.

اهداف خود را ارجح‌تر نشان دهید: وقتی در جمعی یا جلسه‌ای برای مذاکره درباره موضوعی حضور پیدا کردید، تا حد ممکن اهداف خود را مرور کنید. ذهن خود را از اهداف خود دور نکنید. سعی کنید اهداف خود را ارجح‌تر و ارزشمندتر بدانید تا بیخود با افراد درگیر نشوید. بلکه به آن‌ها با طرز تفکر خود نشان دهید که اشتباه کرده‌اند.

با طرف مقابل ارتباط دو‌سویه داشته باشید: تا حد ممکن در برخورد اول سعی کنید با طرف مقابلتان رابطه‌ای موازی برقرار کنید. بدانید که شما نیاز به تایید یا رد طرف مقابل ندارید. از او هم دست بالاتری ندارید. با آرامشی خاطر نظر یا ایده خود را بیان کنید و از نقد نترسید، چون با فن بیانی درست می‌توانید با طرفتان به توافق برسید.

بدن خود را آرام کنید: چشم ها، گلو و قلب خود را آرام کنید. این به طور طبیعی لحن شما را ملایم می‌کند.

از زبان تحریک آمیز استفاده نکنید: اغراق، اتهام زنی، عیب یابی، کلماتی مانند «هرگز» یا «همیشه»، توهین، فحش دادن، تهدید‌های هشدار دهنده در کل از تعیین و تکلیف برای دیگران تا حد ممکن پرهیز کنید. توانمندی یک مدیر در این است که بتواند بدون تهدید یا لحن دستوری کسی را به انجام کاری ترغیب کند. 

لحن تند در مذاکره، تعامل روزمره یا حتی خرید و فروش باعث دلسردی طرف مقابل می‌شود. حتی اگر به‌خاطر شرایطی خاص آن لحظه به نتیجه برسید. مطمئن باشید در دفعه بعدی افراد از شما فاصله خواهند گرفت. برای جذاب‌تر بودن لحن بیان خود را با روش‌های گفته شده تقویت کنید.از طرفی لحن تند، می‌تواند شما را فردی عصبی و مضطرب نشان دهد که به مرور زمان دیدگاه افراد را نسبت به شما می‌‎تواند تغییر بدهد. 

 

منبع: فرارو
دیدگاه