گیاهی با خاصیت کاهش وزن و فشار خون و تقویت قوای جنسی

رازیانه گیاهی علفی و چند ساله از خانواده چتریان می باشد . ارتفاع رازیانه بین 1 تا 2 متر رشد میکند و دارای برگهایی با پهنک منقسم به قطعات نازک ونخی شکل است.

به گزارش جهان مانا ، گلهای رازیانه زرد رنگ ومجتمع به صورت چتر مرکب است .اشعه چترهای آن بلند وشامل پایه های نامساوی است. بطوریکه تعداد آنها به 15 نیز می رسد . رازیانه در کشور ما در مناطقی نظیر گرگان ، مازندران  ، تبریز  ، کردستان ، کرمان ، خراسان ، گیلان و ... پرورش داده میشود.

رازیانه و تقویت  قوای جنسی

رازیانه سبب تقویت قدرت اسپرم در مردان  شده  و قدرت باروری را افزایش میدهد. عرق رازیانه میزان هورمون تستسترون را  در مردان افزایش داده و از بزرگی پروستات و ناتوانی جنسی در آقایان جلوگیری میکند.

البته آقایان به این مورد  نیز توجه  ویژه داشته باشند که  رازیانه دارای میزان بالایی هورمون زنانه میباشد که در صورت مصرف خودسرانه باعث بروز مشکلاتی میگردد.  

رازیانه و لاغری

رازیانه دارای فیبر بالا و کالری کم میباشد در صورت مصرف باعث پر شدن معده و ایجاد احساس سیری میشود. عرق رازیانه با افزایش سرعت سوخت و ساز و تاثیر آن  بر متابولیسم بدن باعث سرعت بیشتر لاغری در افراد میگردد. یکی دیگر از خواص مهم رازیانه ادارآور بود آن است که از تراکم کبد چرب جلوگیری کرده و در نتیجه باعث لاغری سریع میشود.

البته باید این نکته  را یادآور شد که  لاغری نیازمند استفاده از یک رژیم غذایی مناسب تحت نظر پزشک میباشد و در صورت مصرف خودسرانه عرقیجات از جمله  عرق رازیانه باعث بروز مشکلاتی برای فرد میگردد.

رازیانه و کاهش فشار خون

دانه رازیانه داری مقادیر قابل توجهی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، نیترات میباشد. پتاسیم از عوامل اصلی خنثی کننده سدیم  در خون میباشد که همراه با تنظیم میزان مایعات نقش موثری در کاهش فشار خون دارد. کلسیم، نیترات و منیزیم موجود در دانه رازیانه نیز با ایجاد تعادل در ضربان قلب در کاهش فشار خون موثر است

 

دیدگاه