چند نکته برای بیماران خاص قبل از سفر نوروزی

رئیس اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت به بیمارانی که قصد صفر نوروزی دارند، توصیه کرد: قبل از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشند. علاوه بر تامین دارو‌های خود، حتما با پزشک خود نیز مشورت کنند.​

به گزارش جهان مانا، هداوند با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص در کلینیک‌های طرح سلامت نوروزی گفت: هداوند با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص در کلینیک‌های طرح سلامت نوروزی گفت: بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، ام اس، پیوند، دیالیز، متابولیسم، سرطان‌ها و بسیاری از بیماری‌های قلب و عروقی جزء بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند. بیمارانی که مبتلا به چنین بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند و قصد سفر‌های نوروزی دارند می‌توانند با برنامه ریزی دقیق از خدمات سلامت خود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: ما به همه بیماران توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشند. بیماران باید دارو‌های خود را در مبدا تهیه و همراه داشته باشند و قبل از سفر حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت طرح سلامت نوروزی را برای ایام تعطیلات در نظر گرفته است اظهار کرد: تمام مراکز دولتی و دانشگاهی و بیمارستان‌ها به شکل شبانه روز در خدمت مردم هستند. در طرح سلامت نوروزی به خصوص در شهر‌های پر رفت و آمد سعی شده دارو‌های کافی برای بیماران خاص تهیه شود.

هداوند مطرح کرد: بیماران تالاسمی نیازمند خون، بیماران متابولیسم که نیازمند تزریق آنزیم هستند، بیماران ام اس یا سرطانی باید هماهنگی میان مبدا و مقصد را در نظر بگیرند تا راحت‌تر بتوانند خدمات سلامت درمان را دریافت کنند.

وی گفت: اورژانس‌ها برای کل بیماری‌های خاص و صعب العلاج و فوریت‌های پزشکی آماده هستند.

هداوند با تأکید بر اینکه بیماران خاص قبل از شروع سفر حتما دارو‌های مخصوص خود را برای ایام سفر تهیه کنند، افزود: بسیاری از داروخانه‌ها در سطح شهر خصوصی هستند و در چند روز نوروز که تعطیل است اگر بیماران نیاز به داروی خاص خود داشته باشند ممکن است دچار مشکل شوند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه