درخواست سردار حاجی‌زاده از متخصصان ایرانی که مهاجرت می‌کنند: حداقل در پروژه‌های نظامی مشارکت نکنید

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم؛ بنابراین می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر هست، نیز مشکلات را حل کنیم.

 

به گزارش جهان مانا به نقل از سپاه نیوز، اهم اظهارات سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه مازندران برگزار شد، در ادامه آمده است:

  • در این دولت شاهد هستیم که همزمان چند برنامه در حوزه روابط خارجی از جمله روابط با کشورهای همسایه و مباحث مرتبط با آژانس هسته‌ای و حوزه‌های دیگر در دست اقدام است، اما رئیس‌جمهور شخصاً برای رونمایی از موشک مانورپذیر هایپرسونیک «فتاح» حضور پیدا کرد.
  • اگر در داخل مردم و دولت با وحدت و یکپارچگی با مسائل روبرو شوند مشکل خاصی رخ نمی‌دهد.
  • در سرنگونی گلوبال هاوک آمریکا دیدیم، ترامپ که نسبت به سایر رؤسای جمهور آمریکا پرروتر بود، نه تنها اعتراض نکرد، بلکه به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای آن‌ها با ۲۰ – ۳۰ سرنشین تشکر هم کرد.
  • بایستی ما قدرتمندانه و سریع حرکت کنیم و دشمن را دشمن بدانیم. امروز جوانان و دانشجویان نخبه این کشور که با پول این ملت درس می‌خوانند و به مدارج عالی می‌رسند، بعضی از آن‌ها که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، مدیون این آب و خاک و ملت هستند و بایستی برای خدمت به این کشور و میهن بمانند.
  • اگر این افراد به خارج مهاجرت می‌کنند، حداقل در حوزه پروژه‌های صنعت نظامی که علیه ملت ایران و مردم مظلوم جهان استفاده می‌شود، شرکت نکنند. به عنوان مثال، تعدادی از متخصصین پروژه ماهواره استارلینک ایرانی هستند، این جوانان نخبه بایستی قدر این استعداد خدادادی و مردم ایران را بدانند و شکر این نعمت، خدمت به این مردم و میهن است.
  •  به شما توصیه می‌کنم برای دشمن‌شناسی که یک امر اکتسابی است، نیاز نیست به دوران قبل از انقلاب و خیانت‌های آمریکا مانند کودتای ۲۸ مرداد مراجعه شود، بلکه در این بیش از چهل سال پس از انقلاب، اگر تاریخ انقلاب مطالعه شود، آن‌گاه دشمنی آمریکا و انگلیس واضح است.
  •  اگر آمریکا و غربی‌ها از صدام حمایت نمی‌کردند، جنگ دو یا سه سال بیشتر طول نمی‌کشید و بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر از جوانان ما به شهادت نمی‌رسیدند.
  • در حال حاضر تلاش‌های سیاسی در حال انجام است، اما کارها معطل نیست، ما در داخل با وجود استعدادهای فراوان و نخبه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، چرا که در بخش سخت صنعت دفاعی توانسته‌ایم با تکیه بر توان داخلی و باور جوانان نخبه انقلابی این مرز و بوم با وجود تحریم و فشارها به پیشرفت‌های خوبی برسیم.
  • شما اساتید دانشگاه می‌دانید برای شلیک موشک که در یک مرحله این کلاهک آن جدا و چهارصد کیلومتر از جوّ خارج و مجدد به داخل جوّ برمی‌گردد، باید مراقبت شود دچار انفجار و آتش‌سوزی نشود و در عین حال هدایت شود تا به هدف بخورد و یا فناوری ماهواره که بسیار دقیق و نیاز به سرعت خاص برای قرار گرفتن در مدار (سرعت ۵/۷ ) کیلومتر در ثانیه باید باشد.
  •  امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، بنابراین می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است مشکلات را حل کنیم.
  • به شما توصیه می‌کنم بایستی وارد میدان شد، موانع و مشکلات را کنار زد و پای کار آمد. در این استان (مازندران) که از نعمت‌های خدادادی مانند زمین کشاورزی و منابع آبی برخوردار است، می‌توان در زمینه کشاورزی حتی برتر باشد. هدف‌گذاری خود را به حد هلند برسانید.
  • بایستی بازرسی، نظارت، کنترل و جلوگیری از فساد توسط سیستم نظارتی فعال باشد ولی سیستم نظارتی نبایستی جلوی فعالیتی را بگیرد، بلکه باید راهکار ارائه دهد و نه بروکراسی اداری ایجاد کنند. می‌توان در این زمینه از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کرد.
  • در سطح کشور نیز برای رفع مشکلات بایستی دشمن‌شناسی را افزایش دهیم و به دشمن اعتماد نکنیم. باید نگاهمان به داخل کشور باشد و مجموعه‌های نظارتی با ارائه راهکار به کمک‌مان بیایند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
  •  شهید حاج قاسم سلیمانی در اواخر می‌گفت اگر از سپاه بروم در استان کرمان حتی با وجود مشکلات آب و کمبود زمین حاصلخیز مشغول فعالیت می‌شوم و از دولت چیزی نمی‌خواهم و حتی به دولت نیز کمک می‌کنم چراکه او معتقد به فعال کردن استعدادها بود.
  •  
دیدگاه