وزیر دفاع اوکراین برکنار شد

«ولادمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه خبر داد که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین سمت خود را ترک می‌کند و «رستم اومرف» جانشین وی خواهد شد.

رزنیکوف روز یکشنبه گفته بود که این کشور تعهد داده است که از تسلیحات ناتو علیه سرزمین‌های اوکراین استفاده نکند.

وی در ادامه سخنانش گفت که اوکراین از تسلیحاتی که ناتو داده در سرزمین‌های رسمی روسیه استفاده نخواهد کرد اما از این تسلیحات در شبه جزیره کریمه استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، نیروی دریایی اوکراین مدعی شد که یک قایق نظامی روسیه در دریای سیاه را هنگام انجام عملیات پیاده کردن نظامیان، هدف قرار داده است.

همچنین یک روزنامه آمریکایی به اشاره به گرفتار شدن ارتش اوکراین در تله‌های ارتش روسیه نوشت که اینک مقامات ارشد ارتش اوکراین تاکتیک‌های پیشنهادی غرب را عامل این مشکل می‌دانند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز یکشنبه گزارش کرد در حالی که نیروهای اوکراینی از تاکتیک‌های یگان‌های کوچک برای تصرف چندین روستا در امتداد خط مقدم «زاپوروژیه» استفاده کرده ‌اند، نیروهای روس در پاسخ به آن تله‌های ویرانگری ایجاد کرده‌اند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین در ۲ ماه اول ضد حمله خود متحمل خسارات هولناکی شده و بیش از ۴۳۰۰۰ نظامی را در ازای چند کیلومتر مربع زمین در خط مقدم قربانی کرد. اینک اوکراین تاکتیک‌های غربی را مقصر می‌داند که باعث شد کاروان‌های زرهی بزرگ این کشو بدون پشتیبانی هوایی از میان میادین مین عبور کنند. این عدم موفقیت باعث اختلاف نظر در ارتش اوکراین شد و برخی طرفدار استفاده ازیگان‌های توپخانه از راه دور شدند.

بر اساس این گزارش، پیچیدگی میادین مین روسیه نظامیان اوکراینی را مجبور کرده تصمیم دشواری اتخاذ کنند و تانک‌های ساخت غرب خود را رها کرده و پیاده پیشروی کنند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار