نماینده ولی‌فقیه در سپاه: انقلاب اسلامی وثیقه ظهور امام زمان(عج) است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: وثیقه نهضت ظهور، انقلاب اسلامی است، نگذارید امید کمرنگ شود یکی از مصداق‌های جهاد امید آفرینی پیام شهداست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در کنگره شهدای فضیلت گرامیداشت ۵۸ شهید طلبه و روحانی لرستان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: ما دو هدف از این جلسات داریم، یک‌ما در جلسه شهدا برای کسب حیات می‌آییم برای اینکه به حیات طیبه و زندگی برسیم.

وی ادامه داد: شهید چون به قرب الهی رسید شأن ربوبی پیدا می‌کند، شهید فقط زنده نیست بلکه زنده کننده است، مگر ارباب این شهدا امام حسین(ع) چکار می‌کند، مگر نه آن است اگر بعث تاریخ تولد اسلام و غدیر روز کمال اسلام بود عاشورا روز نجات اسلام از مرکز و حیات دین بود و این حیات بخشی عاشورا به دین تا روز ظهور ادامه دارد.

حاجی‌صادقی بیان کرد: یوم‌الله عاشورا حیات بخش است و امروز هم انقلاب اسلامی اگر با قدرت و اقتدار و یا وجود همه دشمنان و همه حمله‌ها زنده و پویاست و سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری نیز فتح می‌کند به دلیل حیات بخشی شهداست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: اگر کسی به حیات طیبه دست پیدا نکرد و در حیات دنیوی دست و پا زد دچار خسران شده است.

وی ادامه داد: هدف ما بستن میثاق و پیمان با شهداست و با کسب بصیرت و تکلیف در این جلسات با اراده قوی و ایمان محکم ما نیز همان سراط مستقیم را بپیماییم.

حاجی‌صادقی بیان کرد: شهیدان مانند امام حسین(ع) به جایی رسیدند که زیباست و ما به کجا می‌رسیم و برای اینکه به این دو هدف برسیم باید به این سؤال پاسخ برسیم که پیام این شهدا به ما چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: پیام از قرآن برای ما نقل کرده که با دو عبارت بوده است، اولین پیام یستبشرون است، خدا پیام‌آور شهید است، بدانید با وجود شهادت بن‌بستی نیست و باختی در کار نیست، آنها می‌بازند که شهادت و مقصد ندارند.

وی بیان کرد: ما می‌گوییم هرچه می‌توانید ترور شخصیت و شهید و روحانیت کنید ما اینها را معامله با خداوند می‌دانیم، بشارت به پیروزی و اینکه شهادت فضل و نعمت خداوند است.

حاجی‌صادقی ادامه داد: ما به دنبال شهادت می‌دویم، بشارت به اینکه تنها راه کنار زدن هر اندوه و نگرانی روحیه شهادت طلبی است، هرچه برای خداوند بدهیم ضرر نکردیم و خداوند می‌گوید این معامله یا من است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: این فرهنگ نباید کمرنگ شود، در مجالس امام حسین(ع) کنار ذکر مقدس یا حسین آموزش با حسین بودن نیز داشته باشیم، پیمان بستن بر اینکه در این جبهه بمانیم.

وی افزود: عاشورا یک مرحله عملیات نظامی داشت که تا ظهر عاشورا بود اما عاشورا باید برای همیشه بماند و شروع حیات باشد، یزید برنامه‌ریزی کرده بود که عاشورا فاتحه دین باشد و گفت کاری که پدرم و جدم نتوانست انجام دهند من کار را یک سره می‌کنم، در شام جلسه فاتحه دین را برگزار کرده بود و همه را نیز دعوت کرده بود و مطمئن بود که کار تمام است.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: مرحله دوم عاشورا از ظهر عاشورا آغاز می‌شود و زینبی باید باشد که جلسه فاتحه‌ای که یزید می‌خواهد برپا کند را به جلسه فاتحه یزید و بنی‌امیه تبدیل کند، الان ظهر عاشورا به بعد است و دوران نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ حسینی است، امروز روز جهاد از جنس جهاد زینبی و زین‌العابدینی و روز فریاد و تبیین و به تعبیر امام علی(ع) روز جهاد با زبان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: شهید وارث این قیام است، اولین وراثتش وراثت در بیان دین است، اول باید اشراف اطلاعاتی بر حمله دشمن داشته باشیم و از نوع حمله و طراحی دشمن غافل نباشیم، از خیلی از میدان. ها شکست خورده ولی هنوز دست برنداشته است.

وی ادامه داد: جمع‌بندی دشمن همین است و می‌گوید یا باید انقلاب اسلامی بمیرد یا مرگ ما حتمی است، دشمنان می‌دانند انقلاب اسلامی بنا دارد ریشه ظلم را بردارد و رژیم اشغالگر را نابود کند و می‌کند و به لطف الهی به دنیا وعده می‌دهیم و ما با الهام از همین شهدا همانطور که خیلی از سنگرها را فتح کردیم این رژیم را نیز نابود می‌کنیم.

حاجی‌صادقی بیان کرد: یک زمانی آرزوی کربلا داشتیم و الان در برخی از مقاطع کربلا رفتن از مشهد رفتن راحت‌تر شده است، امروز نه فقط ملت‌ها فهمیدند نزدیکی به ایران اقتدار می‌آورد بلکه دولت‌ها دارند می‌فهمند تنها راه رسیدن به عزت نزدیکی به ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: روز امام در اوج سختی‌های دفاع مقدس فرمود ما سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح می‌کنیم، پیروزی‌های بزرگی داشتیم که اولین جهاد شما به مردم جهاد امیدآفرینی و روحیه و ایستادگی است.

وی افزود: امروز باید مواظب خطر ارتجاع باشیم همان خطری که اسلام بعد از پیامبر(ص) را از خاصیت انداخت تا جایی که حسین(ع) مجبور شد برای احیا آن جان خود و اهل بیتش را در طبق اخلاص بگذارد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه اسلام به حاکمیت و ولایت اسلامی آن است و الا جبهه مقابل امام حسین(ع) نیز به نماز، روزه، قرآن، پیامبر اکرم(ص) و ... اعتقاد داشتند، بیان کرد: خطر ارتجاع خطر بزرگی است، جنگ اقتصادی است و کارشکنی‌هایی در داخل می‌شود و دشمن در کمین است ولی ما سنگرهای دیگر دنیا را یکی پس از دیگری فتح می‌کنیم، امروز روزی است که همه زینب‌وار بگوییم ما خسته نشدیم و ما آمدیم عالم را آماده ظهور کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: ظهور دست ما نیست ولی شرایط ظهور را ما باید فراهم کنیم، وجود امام لطف است، چرا امام غایب می‌شود، به دو دلیل نبودن تولی و تبری، ما باید امام را یاور و سرباز باشیم و با دشمنان ولایت بجنگیم، خداوند می‌گوید ۱۱ ولی به شما دادم باید وثیقه بدهید که ولی آخر را نیز به شما بدهم.

وی تأکید کرد: وثیقه نهضت ظهور، انقلاب اسلامی است، نگذارید امید کمرنگ شود یکی از مصداق‌های جهاد امید آفرینی پیام شهداست.

حاجی صادقی ادامه داد: دومین محور جهاد تبیین، جهاد خسته نشدن است، الان زمان خسته شدن، بریدن، استراحت و راحتی نیست بلکه زمان جنگ است، حوزه‌های علمیه امروز حساس‌ترین وظیفه و جهاد را دارند، اولین مجاهد جهاد تبیین در عالم اسلام فاطمه زهرا(س) است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: سومین محور، نشان دادن برنامه دشمن است که آمدن هویت و ایمان که موتور حرکت انقلاب است را از بین ببرند و می‌گویند می‌توانیم با انحراف عملی انحراف علمی و اعتقادی به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به این‌که امروز دشمن می‌خواه با انحراف عملی و رفتاری ما را به لحاظ فکری و اعتقادی دچار انحراف کند، غفلت زدایی لازم است و باید هشدار دهیم که دشمن و برنامه‌های او را ببینیم، بیان کرد: می‌خواهند مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد کنند، می‌خواهند مردم را از نقش‌آفرینی در صحنه‌های مختلف باز دارند.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه انتخابات صحنه جنگ ‌و مقابله با دشمن است و باید مردم را بصیر و آگاه  کنیم و بگوییم مشکل و ... داریم، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی باید به لحاظ نظامی، اطلاعاتی و ارتباطی قوی باشد، حوزه‌های علمیه و روحانیت وظیفه خطیری بر عهده دارند، امروز طلبه‌های ما از سختی کشیده‌های جامعه امروز هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد:  در همه میدان‌ها جامعه روحانیت بین شش تا ۹ برابر بقیه اقشار شهید تقدیم انقلاب کرده است، لباسی که بر تن داریم از امام حسین(ع) داریم و لباسمان لباس دین است اما باید بمانیم و ایستادگی کنیم.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه