کلینتون: ترامپ دموکراسی آمریکا را ویران می‌کند

وزیر خارجه سابق آمریکا حامیان دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و ترامپ را بعنوان فردی معرفی کرد که دموکراسی آمریکا را ویران می کند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان، حامیان رئیس جمهور سابق ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و آن‌هایی را که پس از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، همچنان از رئیس جمهور سابق حمایت می‌کنند، با اعضای یک فرقه مقایسه کرد.

کلینتون در کلیپی که از صحبت‌هایش علیه ترامپ و حامیانش منتشر شده، تصریح کرده است: «شاید نیاز باشد که حامیان حزب جمهوری‌خواه نسبت به فاصله گرفتن از این فرقه بیشتر بیاندیشند».

کلینتون با اشاره به جریان حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه هم افزود: «متأسفانه بسیاری از آن افراط‌گرایان جمهوری‌خواه، دستورات مربوط به اعتراضات و راه‌پیمایی‌های خود را از دونالد ترامپی می گیرند که دیگر هیچ اعتباری برای او باقی نمانده و مقصر اصلی تمام اقداماتش هم خودش است و البته که وی فقط به منافع خود فکر می‌کند».

او پیش بینی کرد که بایدن می تواند یک بار دیگر ترامپ را که احتمالاً به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود، شکست دهد.

کلینتون خطاب به ترامپ عنوان کرد: «یک نفر دموکراسی ما را ویران خواهد کرد. یکی که مرتب قانون را زیر پا می‌گذارد. یکی که به بدترین حالت، وضعیت ذهنی و فکری دسته جمعی آمریکایی‌ها را به هم می‌ریزد».

وی در ادامه خطاب به جو بایدن گفت: دیگری می آید تا کارها را درست کند». کلینتون خطاب به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت:آیا این واقعا انتخاب سختی است؟

کلینتون در مورد رقابت‌های مداوم جمهوری خواهان بر سر رهبری مجلس نمایندگان آمریکا، پس از اینکه «کوین مک کارتی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان از سوی افراط گرایان جمهوری‌خواه از سمت خود برکنار شد نیز اظهار نظر کرد.

او عنوان کرد که جمهوری‌خواهان با افراطی ترین اعضای حزب خود در یک موقعیت «گروگان گیری مطلق» قرار دارند. با این حال، مک کارتی نشان داد که به اسارت به افراط گرایان راست‌گرا ادامه نمی‌دهد و همین خاطر هم بود که وی را برکنار کردند. با این حال اکنون این ما در حال بهره برداری از تبعات و رفتارهای نادرست آنها هستیم.

کلینتون، «جیم جردن» را که یکی از گزینه‌های اصلی جمهوری‌خواهان برای ریاست مجلس نمایندگان است به عنوان «یکی از اصلی ترین چهره‌های نزدیک به ترامپ» در حزب جمهوری خواه توصیف کرد.

وی از رئیس جدید مجلس نمایندگان آینده آمریکا خواست هر که باشد افراط‌ گرایان جناح راست‌گرا را مهار کند. کلینتون خطاب به سی‌ان‌ان گفت: «در برخی از مواقع بایستی واکنش متقابلی علیه این گروه کوچک از افراط گرایان صورت گیرد و من نمی‌دانم چه کسی قرار است رئیس مجلس نمایندگان شود، اما بیایید امیدوار باشیم که هر کسی در آینده رئیس مجلس نمایندگان شود، حتما این کار را خواهد کرد.

 

دیدگاه