هشدار ابراهیم رئیسی به وزارت علوم و دانشگاه آزاد درباره حق انتقاد دانشجویان و اساتید

رئیس جمهور نسبت به حق انتقاد دانشجویان به وزارت‌خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تذکر داد که ایرنا منتشر کرده است.

به گزارش جهان مانا ، رئیس جمهور امروز ۲۰ مهر ماه، در سفر به استان فارس در دانشگاه شیراز گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری بر این اساس در حال انجام است که جذب دانشجو بر اساس نیاز باشد که دانشجویان پس از تحصیل مشکل اشتغال نداشته باشند.

وی تاکید کرد: برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد شما دانشجویان هست، ما از نظرات و پیشنهادات شما استقبال می‌کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: به هیچ عنوان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نباید از انتقادات دانشجویان و اساتید نسبت به تصمیم‌ها ناراحت شوند.

رئیسی با بیان این که «اینکه بارها گفته‌ام دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت هست یک‌تعارف نیست، دانشگاه نظام مسائل کشور را ببیند و حل کند» افزود: افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است. صنعت هسته‌ای، صنایع دفاعی، فعالیت ۹۰۰۰ شرکت دانش بنیان مربوط به دانشگاه است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که وعده سالی یک میلیون شغل در حال تحقق است گفت: ان‌شاءالله با شکسته شدن این بروکراسی خسته کننده، بسیاری از مشکلات حل می شود. بهره وری در دو سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی گفت:برخی شهر ها در جذب نیروی کارگر دچار مشکلاتی هستند. مسئله اشتغال در ۲۳ استان ساماندهی شده است. زمینه اشتغال افراد تحصیل کرده در حال فراهم سازی است.ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد.با شکسته شدن بروکراسی خسته کننده بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد،تلاش دولت سیزدهم بر کارآمدی نظام اداری است تا بهره وری افزون تر شود.

آماربهره وری در طی دوسال فعالیت دولت سیزدهم رشد خوبی داشته و به عدد ۳.۵ ارتقا یافته است.

 

دیدگاه