کره شمالی استفاده از تسلیحاتش توسط حماس را رد کرد

کره شمالی امروز (جمعه) استفاده از تسلیحاتش توسط حماس در حمله به رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت ادعای مطرح شده در برخی گزارش‌های رسانه‌ای تلاشی از سوی واشنگتن برای منحرف کردن سرزنش درگیری از خود به کشوری ثالث است.

 به گزارش جهان مانا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی کارشناسان نظامی اخیرا مدعی شدند که عکس‌هایی از درگیری‌های اراضی اشغالی نشان می‌دهد حماس ممکن است از تسلیحات کره شمالی از جمله نارنجک‌های راکتی نوع F-۷ استفاده کرده باشد.

"بروس بچتول"، استاد دانشگاه ایالتی آنجلو در تگزاس که در مورد فروش تسلیحات کره شمالی تحقیق کرده است، گفت: گزارش‌هایی مبنی بر استفاده حماس از F-۷ برای چندین سال وجود دارد.

وی همچنین ادامه داد: این تسلیحات می‌تواند منابع جدید یا از محموله‌های قبلی باشد که به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد. در هر صورت احتمالا این تسلیحات از طریق یک مسیر غیرمستقیم از کره شمالی به حماس منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی این ادعاها درباره استفاده از تسلیحات این کشور توسط حماس در حملاتش را بی پایه و اساس و شایعاتی نادرست خواند و گزارش کرد: این چیزی نیست جز تلاشی برای انداختن تقصیر بحران خاورمیانه ناشی از سیاست سلطه جویانه نادرست ایالات متحده به گردن کشور ثالث و در نتیجه فرار از انتقاد بین‌المللی متمرکز بر امپراتوری شر.

به گفته محققان، نارنجک‌های نوع F-۷ و همچنین تعداد کمی از موشک‌های هدایت شونده ضد تانک Bulsae-۲ کره شمالی توسط حماس در درگیری‌های سال ۲۰۲۱ نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در این میان، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز پنجشنبه گفته بود، درباره منبع این اخبار نمی‌تواند اظهار نظر کند: "استراتژی امنیتی ایالات متحده در سایر نقاط جهان از جمله شبه جزیره کره تحت تاثیر بحران اسرائیل و حماس قرار نخواهد گرفت."

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار