چین خواستار بازگشت شهروندانش از سرزمین‌های اشغالی شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پرواز های شرکت های هواپیمایی بین چین و اسرائیل دایر است و شهروندان چینی خواستاریم هرچه سریع تر به وطن بازگرداند.

 

به گزارش جهان مانا ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد با توجه به ادامه درگیری بین اسراییل و فلسطین، از شهروندان چینی می خواهیم هرچه سریع تر اسرائیل را ترک کنند.

به گزارش تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پرواز های شرکت های هواپیمایی بین چین و اسرائیل دایر است و شهروندان چینی خواستاریم هرچه سریع تر به وطن بازگرداند.

وی افزود در جریان درگیری های اخیر بین اسرائیل و گروه های فلسطینی، تاکنون چهار شهروند چینی کشته، دو نفر مفقود و شش نفر زخمی شدند.

سفارت چین در تل آویو هفته گذشته با صدور بیانیه ، از شهروندان چینی خواست تا در شرایط کنونی و بدلیل ناامنی ناشی از حملات نیروهای مقاومت فلسطینی به اسرائیل، از سفر به سرزمین های اشغالی خودداری کنند .

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع اسراییلی ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار