حمله صهیونیست‌ها به صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان

صلح‌بانان سازمان ملل مستقر در لبنان از حمله نظامیان صهیونیست به یک خودرو گشتی این نهاد سازمان ملل خبر داده و این اقدام را «بسیار نگران‌کننده» دانستند.

به گزارش جهان مانا ، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) اعلام کرد که یکی از خودروهای گشتی‌اش در جنوب لبنان هدف آتش نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس اظهارات یونیفیل، این رویداد هیچ تلفاتی به دنبال نداشته است، اما حمله به نیروهای صلح‌بان سازمان ملل «بسیار نگران‌کننده» است.

به گزارش الجزیره، در بیانیه این نهاد سازمان ملل آمده است: ما به طرفین یادآوری می‌کنیم که وظیفه دارند از جان نیروهای صلح‌بان حفاظت کرده و از به خطر انداختن مردان و زنانی که برای احیای صلح تلاش می‌کنند، خودداری کنند.

حمله نظامیان صهیونیست به نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در حالی اتفاق افتاد که آتش‌بس موقت در نوار غزه امروز وارد دومین روز خود شد. در حالی‌ که ۵۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد، مردم فلسطین در انتظار آزادی دومین گروه از اسیران در بند زندان‌های اشغالگران و آزادی گروه جدیدی از بازداشت‌شدگان نزد مقاومت فلسطین در غزه هستند. این یک روز پس از آن است که مقامات اشغالگر ۳۹ اسیر فلسطینی را در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست، آزاد کردند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه