آمریکا: احتمال تمدید آتش‌بس در غزه وجود دارد

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: احتمال تمدید آتش‌بس در غزه وجود دارد.

به گزارش جهان مانا ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِن‌بی‌سی نیوز» ادعا کرد که ۳ آمریکایی در اسارت حماس هستند؛ ۲ زن و یک کودک.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص گفت: دلایلی داریم که معتقدیم یکی از ۳ آمریکایی که توسط حماس به اسارت درآمده است، امروز آزاد می‌شود. فکر می‌کنیم که آزادی‌ها ادامه داشته باشد. گفتم دلایلی داریم؛ اما نمی‌خواهم بگویم که اطمینان ندارم. با همه طرف‌ها برای امکان تمدید توافق آتش بس در حال کار هستیم.

«جیک سالیوان» اضافه کرد: احتمال تمدید توافق وجود دارد. این موضوع برعهده حماس است. حماس قرار است درباره آزادی ۱۰ نفر تصمیم بگیرد. رییس جمهور بایدن در ۲۴ ساعت گذشته در تماس‌هایی برای بررسی این موضوع بوده؛ امروز هم وی با نخست وزیر اسراییل تماس خواهد داشت.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خبر داد که کابینه جنگ اشغالگران قدس امشب درباره احتمال تمدید آتش بس تشکیل جلسه می‌ دهد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت‌ ژورنال» هم خبر داد که مذاکره‌ کنندگان امیدوار هستند آتش‌ بس موقت ۴ روزه در غزه احتمالاً به مدت ۴ روز دیگر تمدید شود.

 

منبع: مهر
دیدگاه