حمله پهپادی و موشکی یمنی ها به دو کشتی در دریای سرخ

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که نیروی دریایی این کشور، صبح امروز، دو کشتی اسرائیلی را در باب المندب هدف قرار داده است.

به گزارش جهان مانا، امروز شرکت امنیت دریایی «آمبری» مدعی شد که «یک کشتی ناشناس با پرچم باهاما در سواحل غربی یمن مورد اصابت موشک قرار گرفت»

ساعاتی بعد نیز خبرگزاری رویترز خبر داد که یک پهپاد به یک کشتی ترابری در آب‌های مقابل بندر الحدیده،‌ در غرب یمن،‌ در دریای سرخ حمله کرده است

پس از آن، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تایید این خبر، درباره علت این حمله گفت: حمله به این دو کشتی به این خاطر صورت گرفت که پیامهای هشدارآمیز نیروی دریایی یمن را نادیده گرفتند.

وی با بیان اینکه این حمله همچنین در راستای حمایت از ملت فلسطین اجرای دستورات عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن صورت گرفت، تصریح کرد: همچنان مانع از عبور کشتیهای اسرائیلی در دریای سرخ خواهیم شد تا اینکه اسرائیل حمله به برادران ما در غزه را متوقف کند.

سریع در پایان خاطر نشان کرد: بار دیگر به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهایی که به هر نحوی با اسرائیلیها ارتباط دارند، هشدار می‌دهیم در صورت تخطی از بیانیه‌های نیروهای مسلح ما، هدف مشروعی خواهند بود.

یک مسئول در پنتاگون درباره این حملات گفت: ناوشکن آمریکایی در پاسخ به درخواست کمک کشتی ترابری وارد عمل شد. کارنی با چند پهپاد و موشک که از خاک یمن (تحت کنترل حوثی‌ها) شلیک شده، مقابله کرده است.

نشریه تلگراف انگلیس نیز گزارش کرد، کشتی ترابری پرچم باهاما را داشته و آسیب دیده است

رادیو ارتش اسرائیل اذعان کرد، کشتی آسیب جزئی دیده و در اجاره شرکتی بوده که بخشی از مالیکت آن در اختیار اسرائیل است

 

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار