توافق پوتین و نتانیاهو برای تخلیه اتباع روسی از غزه

کاخ کرملین روسیه روز یکشنبه پس از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «بنیامین نتانیاهو» برای ادامه تلاش‌ها در راستای تخلیه اتباع روسیه و خانواده آنها از نوار غزه توافق کردند.

به گزارش جهان مانا ، به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است: «طرفین آمادگی متقابل خود برای ادامه همکاری در زمینه تخلیه اتباع روسیه و اعضای خانواده‌شان و همچنین آزادی گروگان‌های اسرائیلی‌ در غزه را اعلام کردند.»

پوتین همچنین در این تماس تلفنی با نتانیاهو، آمادگی خود برای کمک به کاهش تنش‌ها در نوار غزه را اعلام کرده است.

کرملین تصریح کرد: طرف روسی آماده ارائه هر نوع کمک ممکن در راستای تسکین رنج غیرنظامیان و کاهش تنش در درگیری است.

در این بیانیه همچنین آمده است: این گفت‌وگو بر وضعیت منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و به ویژه بر اوضاع فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه متمرکز بود. ولادیمیر پوتین موضع اصولی [کرملین] در رد و محکومیت تروریسم در همه مظاهر آن را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین توافق کردند که این تماس‌ها را ادامه دهند.

یک رسانه صهیونیستی پیشتر خبر داد که بنیامین نتانیاهو امروز در حین برگزاری جلسه کابینه، آنجا را ترک کرد تا به مدت ۵۰ دقیقه با ولادیمیر پوتین به صورت تلفنی گفت‌وگو کند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو طی تماس تلفنی با پوتین، همکاری روسیه و ایران را «خطرناک» توصیف و به شدت نسبت به این موضوع انتقاد کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران شبانه روزی نوار غزه طی ۶۵ روز گذشته کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۸ هزار و هفتصد و هشاد نفر زخمی شده اند.

 

دیدگاه