دنیامالی: قالیباف و رئیسی ارتباط تنگاتنگی دارند / ردصلاحیت شدم اما انشالله تاییدم را می‌گیرم

نماینده نزدیک به قالیباف می‌گوید: ارتباط روسای قوا با تدبیری که مقام معظم رهبری داشتند و جلسه هماهنگی سران قوا برگزار می‌شود، ارتباط تگاتنگ و خوبی دارند.

به گزارش جهان مانا، ردصلاحیت‌های هیات نظارت دامن یکی از چهره‌های نزدیک به قالیباف را هم گرفت، چنانچه لابه‌لای اسامی ردصلاحیت شدگان توسط هیئت نظارت که روز گذشته منتشر نام احمد دنیامالی که سابقه طولانی در دوستی با قالیباف و ید طولایی در دفاع از او دارد، به چشم خورد.

*آقای دنیامالی! روز گذشته خبر ردصلاحیت شما در رسانه‌ها منتشر شد، علت ردصلاحیت چه بود؟

بله، به بنده ابلاغ شده که براساس بندهای ۲ و ۴ ماده ۳۱ صلاحیتم رد شده است، البته زمان انتخابات مجلس یازدهم هم همین موضوع مطرح بود که خوشبختانه با رسیدگی شورای نگهبان صلاحیت بنده تایید شد. در هر صورت به نظر می‌رسد شورای نگهبان به اعتراض بنده رسیدگی خواهد کرد و انشالله پاسخ مثبت دریافت خواهم کرد.

*با توجه به اینکه بند ۴ ماده ۳۱ مربوط به عدم التزام به اسلام است، با استناد به چه مواردی این بند شامل حال شما شده است؟

در دوره قبل هم با استناد به همین بند و مسائلی مربوط به انتخابات قبل نظیر ریاست جمهوری صلاحیتم را رد کردند که بنده هم در دوره قبل و هم در این دوره پاسخ شفاف و روشن دادم.

*بنابراین عملکرد شما در مجلس مثل نطق‌ و تذکر و ...در نحوه احراز صلاحیت موثر نبود؟

خیر، به ان ترتیب نبود، به دلیل اینکه بنده کار اجرایی کردم، نطق‌هایی که دارم خلاف واقع نیست و این موضوع دلیل ردصلاحیتم نبوده است. لذا موضوع خیلی مهمی نیست و بنده امیدوارم به یاری خدا تایید صلاحیت خود را بگیرم. البته به ناترازی‌هایی که در بودجه وجود داشته گاهاً نقدهایی داشتم اما استنباط بنده به این ترتیب نیست که در نحوه احراز صلاحیت‌ها دولت دخالتی داشته باشد.

*با توجه به اینکه شما به عنوان یکی از نمایندگان نزدیک به قالیباف شناخته می‌شوید، ردصلاحیت شما گمانه حذف برخی چهره های نزدیک به قالیباف و زمینه سازی برای حذف او از مجلس آینده را ایجاد می کند و ...

بنده رئیسی را از قدیم می‌شناسم، می‌دانم که رئیسی چنین روحیه‌ای ندارد. ضمن اینکه ارتباط روسای قوا با تدبیری که مقام معظم رهبری داشتند و جلسه هماهنگی سران قوا برگزار می‌شود، ارتباط تگاتنگ و خوبی است.

البته برخی گمانه‌زنی‌هایی را مطرح می‌کنند که ردصلاحیت‌ها به ارتباطات همکاران با دولت مربوط است که من فکر می‌کنم شورای نگهبان فارغ از این بحث‌ها صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند. بنابراین امیدوارم عمده همکارانم که ۲ نفر هستیم در تجدیدنظری که خواهد شد، صلاحیت آنها تایید می‌شود.

 

دیدگاه