ترور یکی از فرماندهان گروه عصائب در عراق

ناجی الکعبی یکی از رهبران گروه عصائب اهل الحق دیروز (یکشنبه) از سوی افراد مسلح ناشناس در شرق عراق ترور شد.

به گزارش جهان مانا به نقل از العالم یک مقام آگاه این خبر را اعلام کرد و افزود: دو فرد مسلح موتور سوار ناجی الکعبی از رهبران برجسته عصائب اهل الحق را در استان میسان هدف گلوله قرار دادند و وی را به شهادت رساندند.

این منبع خاطرنشان کرد که عاملان این جنایت فورا از مکان حادثه متواری شدند و نیروهای امنیتی تحقیقات گسترده خود را برای کشف جوانب این حادثه آغاز کرده اند.

شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق امروز دوشنبه در پیامی شهادت ناجی الکعبی را تسلیت گفت و از برادران مجاهد خود خواست از هرگونه رفتار یا تصمیم تحریک آمیز خلاف قانون در این زمینه اجتناب کنند.

وی در عین حال سوالاتی در خصوص اوضاع استان میسان مطرح کرد.

قیس خزعلی در بیانیه ای گفت:ضمن تسلیت شهادت ناجی حیدر عوده الکعبی که خود را وقف دفاع از دین،وطن و استانش در عرصه های مختلف کرد، این سوال از مدت ها پیش مطرح است که تا به کی استان میسان باید گرفتار دست قاتلان و باندهای قاچاق مواد مخدر و ارازل و اوباش باشد؟!

وی افزود: آیا زمان آن نرسیده است که این استان از ظلم و هرج و مرج رهایی یابد و در آن قانون حکمفرما شود؟

وی گفت: آیا عاقلانه است که این استان با شیوخ عشایر بزرگوارش و مردم شرافتمند و رزمندگان قهرمانش همچنان گرفتار جلادان پلید باشد؟

خزعلی بیانیه خود را با این سخن به پایان برد که : «در پایان به همه برادران مجاهدم توصیه می کنم از هرگونه رفتار تحریک آمیز مخالف قانون و عرف عشیره ای اجتناب کنند و نیز تاکید می کنم که خون شهدا و مظلومان این استان هدر نخواهد رفت».

 

دیدگاه