سازمان ملل: ادعاهای معتبری درباره تجاوز اسراییلی ها به زنان فلسطینی دریافت کرده‌ایم

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند ادعاهایی را دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه زنان و دختران فلسطینی در زمان بازداشت توسط نیروهای رژیم اسرائیل، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. آنها ضمن «معتبر» دانستن این ادعاها، خواستار انجام تحقیقات کامل در این باره شدند.

به گزارش جهان مانا به نقل از یورونیوز، هیأت کارشناسان این سازمان می‌گویند شواهدی مبنی بر وقوع دست‌کم دو مورد تجاوز جنسی، در کنار سایر موارد تحقیر جنسی و تهدید به تجاوز وجود دارد.

ریم آلسالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران اعلام کرد که احتمال دارد شمار واقعی موارد خشونت جنسی بیشتر از این گزارش‌ها باشد.

او با اشاره به موج گسترده بازداشت زنان و دختران فلسطینی پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر افزود: «از آنجا که سکوت در قبال چنین جرایمی به دلیل ترس قربانیان از انتقام رایج است، شاید برای مدت طولانی ندانیم که تعداد واقعی قربانیان چقدر است.»

 

با وجود این، دولت رژیم اسرائیل، اتهام خشونت جنسی علیه فلسطینی‌ها را یک «ادعای بی‌اساس» خوانده و رد کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که دولت از این اتهامات آگاه بوده و گفت: «من نمی‌توانم به طور مستقل گزارش‌ها را تایید کنم. ما به صراحت گفته‌ایم که با غیرنظامیان و افراد بازداشت شده، باید رفتاری انسانی و مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه شود. ما قویاً از اسرائیل می‌خواهیم که به طور کامل و شفاف اتهاماتی را که معتبر دانسته می‌شود، بررسی کند و افراد را در قبال هر نوع سوء استفاده‌ و تخلف پاسخگو کند و این موضع ما خواهد بود.»

کارشناسان مستقل که از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل منصوب شدند اما نماینده سازمان ملل نیستند نیز گزارش دادند که عکس‌های تحقیرآمیز زندانیان زن فلسطینی که گفته می‌شود توسط سربازان اسرائیلی گرفته شده‌اند، در اینترنت بارگذاری شده است.

دیدگاه