خودکشی دختر محمدرضا پهلوی و فوزیه قبل از فرار شاه

یک روزنامه آلمانی خبر از خودکشی دختر پهلوی دوم داد که البته نجات داده می‌شود.

 

به گزارش جهان مانا، روزنامه اطلاعات در تاریخ 12 اسفند 57 این خبر را به نقل روزنامه "بیلد زایتو نگ" چاپ آلمان منتشر کرد و نوشت:

فرحناز پهلوی دختر شاه در روزهای قبل از فرار شاه به خارج از کشور، دست به خودکشی زد؛ زیرا وقایعی که در تهران و پشت دیوارهای کاخ سلطنتی در آن هنگام رخ می‌داد، برای وی فوق‌العاده دردناک بود.

بنابراین، خبر، علت اصلی خودکشی فرحناز که دختر محمدرضا و فوزیه است، این بود که یک روز برحسب‌ تصادف متوجه شد شاه سابق قرص‌های سمی در اختیار فرح قرار داد و به او توصیه کرد هنگامی که مردم به قصر سلطنتی هجوم آوردند و آنان راه فرار را مسدود دیدند، باید دست به خودکشی زند.

در ادامه این مطلب آمده است: فرحناز که ناظر این گفتگو بود تصور کرد که به‌این‌ترتیب آنان از هجوم مردم در امان نخواهند بود و باید زندگی را وداع گوید. ازاین‌رو، مقدار زیادی قرص خواب مصرف کرد و سپس در تختخواب قرار گرفت و درهای اتاق‌ خواب را به روی خود بست.

فرح که از غیبت ناگهانی وی نگران شده بود، سراسیمه به ساختمان مسکونی وی مراجعه کرد و او را در حال اغما یافت. اندکی بعد پزشکان دربار بر بالین فرحناز حاضر شده و توانستند با کوشش‌های فراوان، زندگی او را که در حال مرگ بود، نجات بخشند.

 

دیدگاه