عذرخواهی بیژن بنفشه خواه بازیگر بابت شوخی با امیر کبیر

بازیگر سینما و تلویزیون به‌دلیل گفتن یک جوک در ویژه‌برنامه شبکه سه سیما عذرخواهی کرد.

به گزارش جهان مانا، شب گذشته اولین قسمت از ویژه‌برنامه یلدایی شبکه سه سیما تحت عنوان «یلدا» با اجرای ایمان قیاسی و یوسف تیموری روی آنتن رفت.

 

در بخشی از این برنامه سروش جمشیدی و بیژن بنفشه‌خواه دعوت بودند و ایمان قیاسی به‌عنوان مجری برنامه از بنفشه‌خواه خواست یک جوک بی‌مزه تعریف کند.

بنفشه‌خواه جوکی را تعریف کرد با این مضمون که آخرین جمله امیرکبیر این بود: «می‌روم حمام».

این جوک چند ساعتی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود و با انتقاداتی خصوصاً تحت عنوان «ناراحتی طرفداران امیرکبیر» همراه شده است.

بیژن بنفشه‌خواه در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به این نکته اشاره کرد: سوءتفاهمی پیش آمده است؛ مگر کسی هست که امیرکبیر این مرد بزرگ را دوست نداشته باشد و به او ارادت نداشته باشد، کارهای بزرگی برای ایران انجام داده‌اند و خدمات‌شان هیچ‌وقت در تاریخ فراموش نمی‌شود و ماندگار خواهد بود، اگر باعث ناراحتی شده‌ام عذرخواهی می‌کنم؛ صرفاً شوخی بوده است.

او همچنین این درخواست را داشت: تحمل‌مان را در شوخی بالا ببریم و بگذاریم در حوزه‌های مختلف طنز و طنازی پیش برود. ما هیچ‌وقت به‌دنبال تسمخر و بی‌احترامی به قشر، شخصیت و اتفاق و شغلی نبوده‌ایم و نیستیم، بیشتر از هرچیز شاد کردن مردم برای‌مان مهم بوده و هست.

بیژن بنفشه‌خواه این روزها فصل دوم «نیسان آبی» را با نقش متفاوتی در شبکه نمایش خانگی دارد و همچنین قرار است با فیلم جدید سروش صحت به جشنواره فیلم فجر برود.

به گزارش تسنیم، او وقتی با "جنگ 39" داریوش کاردان پا به دنیای تصویر گذاشت، همه پدر و عمویش را می‌شناختند،‌ رفته رفته با "لبخند سوم"، "نوروز 75"، "دزدان مادربزرگ" و "بدون شرح"،‌ در خانواده هنری بنفشه‌خواه، نام "بیژن" بیشتر سر زبان‌ها افتاد.

اگرچه در سینما هیچ‌وقت نقش خوب و مؤثری به بیژن بنفشه‌خواه سپرده نشده است اما جزو چند نفر اول کمدی ایران به‌شمار می‌رود، البته در سریال تلویزیونی "محکومین" نقش جدی را نیز تجربه می‌کند و مثل برخی از طنازان دیگر عرصه تصویر نشان داد که از پس آن نوع نقش‌ها هم برمی‌آید.

 

منبع: تسنیم
دیدگاه