گلایه یک بازیگر از برخی رفتارهای ناعادلانه در پشت صحنه

امین میری بازیگر فیلم« نپتون» با اشاره به دستمزدهای غیرمنصفانه عوامل سینمایی ، از برخی رفتارهای ناعادلانه در پشت صحنه سینما گله کرد.

به گزارش جهان مانا ، سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه و در ششمین روز جشنواره فیلم فجر یکی دیگر از فیلمهای بخش نگاه نو و سودای سیمرغ با نام «نپتون» در سینمای رسانه به نمایش درآمد و در نشست خبری آن، انتقادهایی از سوی یکی از بازیگران فیلم مطرح شد.

امین میری که نقشی منفی در این فیلم اجتماعی داشت، درباره علاقه‌اش به نقشهای متنوع گفت: این نخستین نقش منفی من در سینما بود. قبلا در سینما مثبت بازی می‌کردم ولی این نقش برایم جذاب بود. «نپتون» درباره انسانیت حرف می‌زند و در نهایت هم می‌بینیم کسانی که به انسانیت اهمیت می‌دهند، از کار اخراج‌ می‌شوند.

او با اشاره به اینکه بچه زاهدان است و هر آن‌چه دارد از تئاتر زاهدان است، در ادامه صحبت‌هایش گفت: میخواهم مسئله‌ای را مطرح کنم که بی‌ارتباط با همین موضوع انسانیت در فیلم نیست. من امروز، روز سختی داشتم و فقط به احترام گروه آمدم چون نپتون فیلم مستقلی است. من امروز بهشت زهرا بودم برای استادم غلامرضا پودینه که از دنیا رفت. امروز کفنش کردیم و فردا به زاهدان منتقل می‌شود.

وی یادآور شد : غلامرضا پودینه در فروردین ۱۴۰۱ در نمایش آقای مرزبان از ماشینری تئاتر شهر سقوط کرد و بجز چند روز اول هیچ کس نه آقای مرزبان و نه مدیران مرکز از او یاد نکردند. او در این ۲۰ ماه دق کرد. آنقدر زجر کشید و در خودش درد ریخت که سرطان گرفت.

وی با اشاره به اینکه پودینه در کارهای مجیدی و تبریزی هم بازی کرده بود، افزود: گاهی در پشت صحنه سینما غیرانسانی‌ترین و ناعادلانه ترین رفتارها می‌شودتا یک اثر هنری درباره عدالت و صداقت ساخته شود در حالی که حتی هیچ عدالتی بین دستمزد عوامل و بازیگران وجود ندارد.

حمید نجفی‌راد تدوین‌گر فیلم هم در این نشست با اشاره به موضوع« نپتون» گفت: ما در سونامی عجیب غریب بیماری‌های روانی هستیم و چیزی که فراموش کردیم توجه به این مسائل است. من به دلیل یک تجربه شخصی متوجه شدم چقدر سینما نیاز دارد تا به چنین مسائلی بپردازد.

محمد ابراهیم غفاریان، کارگردان فیلم نیز در ادامه بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم در مورد یک معضل فیلم بسازیم و این فیلم‌ به ما تلنگر میزند تا  متوجه باشیم در میان روزمرگی‌های زندگی به چه چیزی توجه کنیم.

رها خدایاری یکی دیگر از بازیگران فیلم بیان کرد: آخرین باری که در جشنواره فجر بودم با فیلم ایستگاه اتمسفر بود و خیلی دوست داشتم امروز این صندلی‌ها پرُتر بود. جای خیلی از آرتیست‌ها اینجا خالی است و ای کاش آنها را دوباره در اینجا ببینیم.

در این نشست خبری، محمد ابراهیم غفاریان (کارگردان)، سیاوش امین پور (تهیه کننده)، مرجان ساداتی (نویسنده)، بهروز شهامت (طراحی و ترکیب صدا)، منصور شهبازی (مدیر صدابرداری)، داود محمدی (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوینگر) و آرمین رحیمیان، امین میری، آیدا ماهیانی، امیررضا جوکار (بازیگران) حضور داشتند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه