شرکت 28 هزار زائر ایرانی در حج امسال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود ، گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش جهان مانا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از ۸۷ هزار زایر ایرانی به حج اعزام خواهند شد و دولت با تمهید همه مقدمات از جمله ارز و مباحث مربوط به حمل و نقل تلاش دارد حجی با رویکردهایی که رهبر انقلاب فرمودند با توجه به فجایعی که در غزه و رفح در جریان است برگزار شود و امت اسلامی حج را به میعادگاهی برای محل برایت از طواغیت صهیونیستی و آمریکایی تبدیل کنند. 

اسماعیلی افزود: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده‌ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

 

دیدگاه