تصاویری از مقبره طلایی پله در آرامستانی جالب و خاص + عکس

پله که در ۸۲ سالگی درگذشت در قبرستان عمودی سانتوس به خاک سپرده شد و حالا این قبرستان که تبدیل به موزه شده برای بازدید عمومی باز شده است.

مقبره پله بزرگ واقع در آرامگاه نکروپول اکومنیکا در سانتوس برزیل، روز دوشنبه برای بازدید عموم باز شد.

در طبقه دوم این قبرستان عمودی در سانتوس، خارج از سائوپائولو، دو مجسمه طلایی از پله قرار داده شده، زمین با چمن مصنوعی فرش شده، دیوارها با تصاویری از هواداران در استادیوم پوشانده شده، و صدای تشویق هواداران بدون توقف پخش می‌شود، گویی پله هنوز در حال بازی است. سقف بالای تابوت قهرمان سه دوره جام‌جهانی هم آبی است.

پله در تاریخ ۳ ژانویه، پنج روز پس از مرگش در ۸۲ سالگی بر اثر سرطان روده بزرگ، در اینجا به خاک سپرده شد. ادسون چولبی دو ناسیمنتو، یکی از پسران پله، گفت: «این مقبره با عشق زیاد توسط افرادی که او را می‌شناختند و با او زندگی می‌کردند ساخته شد. جوهر زندگی او را می‌توان در اینجا دید.»

مقبره پله

مقبره پله

مقبره پله

مقبره پله

این مقبره توسط صاحب گورستان، پپه آلستوت که در سال ۲۰۱۸ درگذشت، برنامه‌ریزی شده بود. آلستوت امیدوار بود مقبره در طبقه نهم قرار گیرد و چشم‌اندازی به استادیوم ویلا بلمیرو باشگاه سانتوس داشته باشد، جایی که پله ۱۸ سال در آن بازی کرد و درخشید. خانواده پله در عوض او را در طبقه دوم دفن کردند تا طرفداران بتوانند دسترسی بهتری داشته باشند.

اریکا ناسیمنتو، اقتصاددان ۴۲ ساله در حالی که اشک می‌ریخت گفت: «من دارم می‌لرزم. انرژی این مکان سورئال است.» روبرتو میلانوی ۵۶ ساله، فوتبالیست سابق، هم می‌لرزید و گفت: «او بخشی از زندگی من است. همانطور که بزرگ می‌شدیم باید از بهترین‌ها الگوبرداری می‌کردیم. او بزرگ‌ترین الگو است.»

طرفدارانی که مایل به بازدید از این قبرستان هستند باید زمان مورد نظر خود را در وبسایت رزرو کنند.

مقبره پله

مقبره پله

مقبره پله

پله در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ برزیل را به سوی عنوان قهرمانی جام‌جهانی هدایت کرد. او تنها بازیکنی است که سه بار قهرمان جام‌جهانی شده است.

ماه گذشته، نام «پله» به عنوان صفتی در فرهنگ لغت برزیلی اضافه شد تا در توصیف فردی که «استثنایی، غیرقابل مقایسه و منحصربه‌فرد است» استفاده شود. این اقدام فرهنگ لغت مایکلیس بخشی از کمپینی بود که بیش از ۱۲۵۰۰۰ امضا جمع‌آوری کرد تا تاثیر این اسطوره بزرگ را گرامی بدارد.

 

دیدگاه