پشت پرده دشوارترین قهرمانی پرسپولیس

سکانس پایانی نمایش پرسپولیس یحیی در لیگ بیست و دوم دراماتیک و باب دل هواداران این تیم بود.

 این قهرمانی برای هواداران پرسپولیس روی سکو و در فضای مجازی قیمت خودش را داشت، چرا که آنها در یک رقابت میلیمتری با سپاهان مورایس و استقلال ساپینتو به تنهایی در روز آخر روبان به جام بستند و برای ششمین بار در طی هفت فصل گذشته و برای هشتمین بار  عنوان قهرمانی در تاریخ ادوار برگزاری لیگ برتر پادشاه مطلق فوتبال ایران لقب بگیرند، عنوانی که حالا حالاها دسترسی به آن عملا" غیر ممکن است.

در مسابقه دیروز نساجی قائم شهر حریف جاه‌طلبی و انگیزه‌های پسران یحیی نشد. نشانه این استدلال گل دقیقه دوم علی نعمتی بود ، سرخ‌ها کاملا برای یک سوم پایانی لیگ توجیه بودند و با گرفتن ۱۰۰٪ امتیازات باقی مانده لیگ بعد از شکست تلخ و بد موقع مقابل سپاهان به رهبری یحیی گل محمدی ثابت کردند یکی از رازهای اساسی سرخ‌ها در به دست آوردن شش قهرمانی طی هفت سال گذشته داشتن شخصیت قهرمانی آنهاست.

تفاوت پرسپولیس  برای به دست آوردن جام با دو رقیب سنتی و دیرینه‌اش در جزئیات بود، آنجا که آنها باز هم بهترین خط دفاع لیگ را ساختند و با خوردن گل کمتر و با کسب بیشترین پیروزی حتی با وجود شکست در تقابل مستقیم با سپاهان و با برتری در تقابل ۶ امتیازی‌شان در دربی برگشت با آبی‌ها، بالاتر از طلایی‌پوشان در صدر قله لیگ جام بیست و دوم را به کلکسیون دفتر مدیرعامل باشگاهشان اضافه کنند.

قهرمانی پرسپولیس

طی دو هفته آینده سرخ‌ها فرصت ثبت یک دبل قهرمانی دیگر بعد از علی پروین و برانکو ایوانکوویچ و این بار با یحیی گل محمدی را دارند، جام حذفی تنها جام ایرانی است که یحیی با پرسپولیس آن را در ویترین افتخاراتش کم دارد و با فتح آن نامش برای همیشه در تالار افتخارات مربیان نامدار باشگاه ثبت خواهد شد.

یحیی گل محمدی توجه به جزئیات را از تغییر در کادر فنی‌اش شروع کرد، اضافه شدن لوس ویرا برزیلی به عنوان طراح تمرینات و تاکتیکسین در نقش دستیار اول به موقع در گلوگاه‌های تاکتیکی به سرمربی تیم کمک کرد، ننکا برزیلی که از کمپ اسپایر و تیم‌های متمول قطری آمد تا بیرانوند از اروپا برگشته ضمن احیاء، ستون اصلی خط دفاع این تیم باشد، و پپه لوسادای اسپانیایی که با تمرینات بدنسازی اصولی و حرفه‌ای تیم جنگنده‌ای را برای اجرای فرامین و پلن‌های تاکتیکی اتاق فکر کادر فنی پرسپولیس آماده کند.

در این بین علیرضا بیرانوند با ثبت ۱۸ کلین شیت یکی از مهم‌ترین ارکان قهرمانی پرسپولیسی‌ها فاتح دستکش طلایی شد و یک بار دیگر نشان داد بی‌دلیل شماره یک تیم ملی نیست. گئورگی گولسیانی گرجستانی دومین گلزن برتر تیمش بعد از مهدی ترابی علاوه بر نمایش درخشانش در خط دفاعی خیال سرخ‌ها را از وجود یک پنالتی‌زن مطمئن راحت کرد.

اما دو ستاره دست نیافتنی قهرمانی مهدی ترابی و  وحید امیری بودند که با آمادگی عجیب و  درخشش در هفته‌های پایانی لیگ نقش پر رنگی در ثبت قهرمانی سرخ‌ها در لیگ بیست و دوم داشتند و عصای دست یحیی در روزهای سخت لیگ شدند.

قهرمانی پرسپولیس

یحیی در رویای به دست آوردن جام حذفی تنها جامی که با پرسپولیس دستش به آن نرسیده یازده روز پرکار دیگر را سپری خواهد کرد. او از سایه برانکو بیرون آمده و امضایش پای تیم قهرمان لیگ حک شده، تیمی که با فلسفه فوتبالی خودش آن را ساخت و رهبری کرد. تیمی که در دو مقطع در آن بازی کرده و در دو مقطع سرمربی‌اش بوده و حالا در سه مقطع با آن قهرمان شده است.

او و تیمش  جام حذفی را برای این می‌خواهند که به همه ثابت کنند پای ثابت همه عناوین‌اند و برای هر قهرمانی باید آنها را ببرید!

 

منبع: ورزش3
دیدگاه