جهان‌نجاتی: با استرالیا قابل مقایسه نیستیم/ اگر مسابقات مقدماتی داشتیم وضع بهتر بود

ظهر امروز تیم ملی فوتبال دختران زیر 20 سال ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا، با سه گل برابر استرالیا شکست خورد تا با توجه به شکست دختران ایران در دیدار نخست برابر ویتنام و پیروزی استرالیا و ویتنام در دو دیدار نخست، حذف دختران ایران از این رقابت‌ها قطعی شود.

 در همین خصوص به صحبت با مریم جهان‌نجاتی، سرمربی تیم ملی زیر 20 سال، پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

ما نباید خودمان را با استرالیا مقایسه کنیم!

جهان نجاتی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به دیدار نخست برابر ویتنام گفت: ما همیشه با اختلاف فاحش به ویتنام می‌باختیم و همه می‌دانند که این تیم از چه کیفیتی برخوردار است، اما در این دیدار گل اول را زدیم و در نهایت هم با نتیجه سه بر دو شکست خوردیم. مطمئن هستم اگر این دیدار اندکی بیشتر طول می‌کشید، می‌توانستیم گل تساوی را هم به ثمر برسانیم. 

او در خصوص دیدار دوم و شکست سنگین سه بر صفر برابر استرالیا گفت: ما اصلا نباید خودمان را با کشوری مثل استرالیا مقایسه کنیم. این تیم از نظر سخت افزاری، از نظر فنی و سایر مسائل بسیار بالاتر از سطح فوتبال ماست. ساعت برگزاری مسابقات هم ساعت 16 به وقت محلی بود که به وقت ما می‌شود ساعت 1 ظهر، آن هم در گرمای شدید.

مسابقات تدارکاتی می‌توانست به ما کمک کند

او در ادامه گفت: نداشتن مسابقات تدارکاتی بین المللی و عدم انجام مسابقات دوستانه هم از دلایلی بود که باعث این نتایج شد، اگر مسابقات تدارکاتی داشتیم حتما به کیفیت فنی و آمادگی بدنی ما کمک شایانی می‌شد. به نظر من هنوز وقتش نرسیده است که ما خودمان را با تیم‌های بزرگ آسیا مقایسه کنیم. ما باید خودمان را با گذشته خودمان مقایسه کنیم نه تیم‌های بزرگ.

به مردم نوید روزهای خوب را می‌دهیم

جهان‌نجاتی در ادامه افزود: علی‌رغم شکست در این دو دیدار، این نوید را می‌دهم که 5 یا 6 بازیکن خوب از تیم ملی جوانان به تیم ملی بزرگسال اضافه خواهند شد و مثل یک سرمایه در این تیم از آن‌ها محافظت خواهم کرد. امیدوارم که در ادامه با حمایت خانم منظمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبالف اتفاقات بهتری برای فوتبال زنان ایران رقم بخورد.

تیم دختران زیر 20 سال

منبع: ورزش سه
دیدگاه