کری‌خوانی دیاز برای اینتر: عمرا از دفاع سیتی رد شوید!

روبن دیاز، مدافع منچسترسیتی، برای اینتر کری‌خوانی کرد و گفت عبور از دفاع به قول او هوشمند سیتی در فینال چمپیونزلیگ برای نراتزوری غیرممکن خواهد بود.

درحالیکه منچسترسیتی شنبه‌شب در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اینتر می‌رود روبن دیاز، مدافع این تیم، در گفتگو با رسانه‌ها ترجیح داد برای نراتزوری کری بخواند. او گفت سیتی با دفاعی هوشمند به میدان خواهد رفت که عبور از آن برای اینتر غیرممکن خواهد بود.

تیم پپ گواردیولا در این فصل در 12 مسابقه‌ای که در لیگ قهرمانان انجام داده تنها 5 گل دریافت کرده و این کمترین گل خورده بین همه تیمهای حاضر در این تورنمنت است. دیاز که از مدافعان سیتی است می‌گوید هوش دسته‌جمعی مدافعان این تیم و تاکتیک فوق‌العاده گواردیولا از جمله انتقال جان استونز به خط میانی باعث استحکام دفاعی سیتی شده است.

بر اساس تاکتیک گواردیولا سیتی زمانی که توپ را در اختیار دارد با دفاع سه‌نفره بازی کرده و استونز به خط میانی ملحق می‌شود ولی زمانی که توپ به دست حریف می‌افتد استونز به عقب برمی‌گردد تا خط دفاعی چهارنفره سیتی تشکیل شود.

 روبن دیاز

روبن دیاز در آستانه فینال چمپیونزلیگ به خبرنگاران گفت:" پپ کل عملکرد دفاعی ما را تغییر داده. بزرگترین تغییر هم جان استونز بوده. او قبلا کنار من بود ولی حالا باید به خط میانی برود و برگردد. این تغییر برای تیم ما خیلی مثبت بود چون موقع طرح‌ریزی حمله یک نفر بیشتر در خط میانی دارید ولی او دو ثانیه بعد در کنار من است".

مدافع سیتی در ادامه گفت:" تاکتیک ما به این سادگی نیست که اینتر فکر کند الان آن را فهمیده و می‌تواند به ما پاتک بزند. نه، اینطور نیست. ما می‌توانیم به سرعت خودمان را با شرایط جدید سازگار کنیم. ما برای قهرمانی اینجا هستیم و فرصت داریم سومین جام این فصل را بالای سر ببریم. من این را می‌دانم که خیلی آماده‌ایم و اینتر خیلی سخت بتواند از خط دفاعی سیتی عبور کند".

 

منبع: ورزش3
دیدگاه