چاره ای برای سرلک و پرسپولیس

ارائه مدرک جدید به سازمان لیگ، تنها راه سرلک برای فرار از موقعیت بحرانی کنونی است.

داستان میلاد سرلک و سربازی‌اش تبدیل به حادترین سوژه این روزهای پرسپولیس شده است. عصر روز یکشنبه نامه سازمان لیگ به وزارت ورزش منتشر شد. در این نامه با ذکر نام میلاد سرلک چیوا آمده این بازیکن از تاریخ 1 شهریور امسال مشمول خواهد بود و باید جلوی فعالیت ورزشی‌اش گرفته شود و نتیجه اقدامات به این سازمان اعلام شود.

⛔با توجه به قانون نظام وظیفه چنانچه بازیکنی 28 سال تمام سن داشته باشد، فردای آن روز مشمول است. سرلک 6 فروردین 28 ساله شده و از آن به بعد سرباز است اما چون در بازی تیم ملی مقابل کنیا که بعد از آن تاریخ برگزار شده، حضور داشته تا اول شهریور مجوز بازی دارد، اما چون در تورنمنت کافا همراه تیم ملی حضور نداشته حالا ملی‌پوش حساب نمی‌شود. از طرفی فیفادی بعدی 13 شهریورماه خواهد بود و معلوم نیست لیست تیم ملی کی اعلام شود.

با اعلام رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ آخرین مدرکی که میلاد سرلک از سازمان نظام وظیفه برای مجوز فعالیت ورزشی به سازمان لیگ ارائه کرده تا یک شهریور ۱۴۰۲ اعتبار دارد. باشگاه پرسپولیس می‌تواند قرارداد سرلک را ثبت کند، ولی مجوز بازی این بازیکن تا تاریخ یک شهریور صادر می‌شود و بعد از آن اجازه بازی برای پرسپولیس را ندارد.

این مقام مسئول گفته اگر مدرک جدیدی از سوی سازمان نظام وظیفه صادر نشود، سرلک می‌تواند از ۱۲ مرداد که بازی‌های لیگ برتر آغاز می‌شود تا یک شهریور بازی کند. بعد از آن سرلک مجوز بازی ندارد، اما اگر مدرک جدید به سازمان لیگ ارائه شود تا زمانی که اعتبار داشته باشد سرلک اجازه بازی برای پرسپولیس خواهد داشت.

 میلاد سرلک

طاهری در واکنش به اینکه در صورت ارائه نشدن مدرک جدید از سوی سازمان نظام وظیفه، میلاد سرلک همانند محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی که استقلال را ترک کردند و به ملوان بندرانزلی رفتند باید باشگاهی نظامی معرفی کند، گفت: سرلک دو راه دارد. یا خود را به پادگان معرفی کند یا اینکه به یک باشگاه نظامی بپیوندد، هر باشگاه نظامی که زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح باشد. باشگاه‌هایی مانند ملوان بندرانزلی، فجرسپاسی شیراز، نیروی زمینی یا عقاب تهران و… می‌توانند مقصد بعدی سرلک باشند، اگر از سوی سازمان نظام وظیفه مجوز جدیدی به سازمان لیگ ارائه نکند.

این مقام مسئول اعلام کرده درباره شرایط سرلک بعد از دعوت احتمالی‌اش به تیم ملی چیزی نمی‌داند. فیفادی بعدی تیم ملی 13 شهریور ماه خواهد بود و لیست تیم ملی نهایتاً یکی دو روز قبل از این تاریخ اعلام می‌شود که بعد از تاریخ مشمول شدن سرلک است.

 

دیدگاه