شکست قهرمان آسیا در جام جهانی زنان

تیم ملی زنان چین، قهرمان آسیا، در اولین بازی خود در جام جهانی زنان 2023 با نتیجه 1-0 مقابل دانمارک شکست خورد.

تیم ملی زنان چین به عنوان قهرمان آسیا امروز در روز اول گروه D جام جهانی زنان 2023 که به میزبانی استرالیا و نیوزیلند در حال برگزاری است به مصاف دانمارک رفت. چینی‌ها که تا دقیقه پایانی مسابقه با تساوی بدون گل به کار خود ادامه می‌دادند در دقیقه 89 از نماینده اروپا گل خوردند تا اولین قدم‌شان در جام جهانی با شکست به پایان برسد.

چین که در سال 2022 قهرمان جام ملتهای زنان آسیا شده بود امروز در شهر پِرت در اولین دیدار خود در جام جهانی 2023 به مصاف دانمارک رفت. چینی‌ها امیدوار بودند با کسب نتیجه‌ای خوب از همین قدم اول شانس‌شان را برای صعود از گروه D که تیم قدرتمندی مثل انگلیس در آن حضور دارد افزایش بدهند.

 فوتبال زنان

قهرمان آسیا بازی را بهتر از دانمارک آغاز کرد و در دقایق اولیه می‌توانست توسط لین‌یان به گل برسد که دروازه‌بان دانمارک توپ را به خوبی مهار کرد. بعد از این موقعیت زودهنگام بازی از تب و تاب افتاد و نیمه اول بدون اینکه موقعیت جدی‌ روی دروازه دو تیم ایجاد بشود با تساوی بدون گل به پایان رسید.

چین نیمه دوم را هم مثل نیمه اول بهتر از حریف اروپایی خود آغاز کرد اما کریستنسن دروازه‌بان دانمارک با عملکردی خوب چند موقعیت گل را از چینی‌ها گرفت. اما کمی بعد دانمارکی‌ها هم چند حمله روی دروازه چین انجام دادند که یک موقعیت خوب آن‌ها را دروازه‌بان چینی‌ها دفع کرد.

بعد از گذشت چند دقیقه دانمارک عملکردی بهتر از چین به نمایش گذاشت. بهترین موقعیت بازی نصیب دانمارکی‌ها شد و ضربه سر هاسبو با اختلافی نه چندان زیاد از بالای دروازه چین بیرون رفت.

 فوتبال زنان

برتری دانمارکی‌ها ادامه داشت و در دقیقه 75 روی یک ضربه آزاد دانمارکی‌ها ضربه سر خطرناک دیگری به سمت دروازه چین شلیک کردند که با اختلافی بسیار اندک از کنار تیر عمودی دروازه بیرون رفت.

در حالیکه به نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل به پایان می‌رسد دانمارکی‌ها در دقیقه 89 مزد برتری‌شان در نیمه دوم را گرفتند و آملی وانگزگارد مهاجم پاری سن ژرمن که چهار دقیقه قبل وارد زمین شده بود گل برتری دانمارک را به ثمر رساند.

بازی در نهایت با پیروزی 1-0 دانمارک به پایان رسید تا قهرمان آسیا جام جهانی زنان را با شکست آغاز کند. در جدول گروه D حالا انگلیس و دانمارک 3 امتیازی هستند و چین و هائیتی با صفر امتیاز در انتهای جدول ایستاده‌اند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار