دو فرضیه متفاوت در مورد جواد نکونام

در مورد شرایط خاص جواد نکونام در استقلال دو فرضیه متفاوت وجود دارد.

صحبت‌های جواد نکونام نشان داد که می‌خواهد بماند و با مشکلات بجنگد. نکونام فقط یک فاکتور مثبت دارد که آن هم حمایت هواداران استقلال است ولی در بقیه موارد خیلی خوش‌شانس نیست یا حداقل اینکه تا امروز خوش‌شانس نبوده و شاید هم بدموقعی به استقلال آمده است. در مورد جواد ۲ فرضیه وجود دارد؛ فرضیه اول که شاید خیلی بدبینانه باشد این است که عده‌ای منتظرند تا او با تیمی ناقص به لیگ برود و بدجوری ناکام بماند و برای همیشه برود. فرضیه دوم هم این است که واقعاً یکسری از مشکلات که به گذشته مربوط است وجود دارد و علی خطیر و بقیه هم در صدد رفع آن هستند و هیچ‌کس هم نمی‌خواهد استقلال ضعیف شود. طرفداران این فرضیه می‌گویند اگر با نکونام مشکل داشتند قاعدتاً اجازه نمی‌دادند بیاید. اما طرفداران فرضیه اول می‌گویند عده‌ای قصد خراب کردن جواد را دارند و بدشان نمی‌آید او هفته پنجم مقابل پرسپولیس گلباران شود و خودش برود. 

در هر دو حال کار نکونام سخت است و باید با مشکلات و البته کمبود بازیکن بجنگد. او اگر بتواند با کمک خطیر روبرتو تورس و یک مهاجم گلزن خارجی جذب کند تا حدی به آینده امیدوار می‌شود. نفرات فعلی هم البته کامل نیستند ولی شاید در شرایط سخت بهتر کار کنند مثل سالی که پرسپولیس فقط ۱۰ بازیکن داشت و با همان ۱۰ بازیکن تا فینال آسیا هم رفت. بازیکنان فعلی استقلال هم باید نشان بدهند که مرد روزهای سخت هستند البته به موازات این مسئله مدیران باشگاه هم باید به هر قیمت ممکن مشکلات مالی را حل کرده و پول بازیکنان را بدهند. مأموریت سخت بعدی آنها عقد قراردادهای معقول‌تر نسبت به پارسال است. استقلال فقط باید به بازیکنان تاپ پول خوب بدهد و وقتی بازیکنان معمولی 20 یا ۲۵ میلیارد قیمت پیدا می‌کنند نتیجه‌اش همین می‌شود که این روزها شاهد هستیم. 

استقلال در همان ۵ هفته اول لیگ کار بسیار سختی دارد. بازی در گرمای آبادان، بازی هفته سوم با سپاهان در اصفهان و بازی با پرسپولیس در هفته پنجم اوج کار شاگردان جواد نکونام است و اگر آنها بتوانند از این ۵ هفته به سلامت عبور کنند، قطعاً به آینده امیدوار می‌شوند. البته همان‌طور که اشاره شد استقلال حتماً باید بازیکن بخرد و خود را تقویت کند چون تیم فعلی به هیچ عنوان پتانسیل فنی بالایی ندارد و خیلی بعید است از پس سپاهان و پرسپولیس و تراکتور برآید. فراموش نکنیم که استقلال با قایدی و محبی هم به پرسپولیس و سپاهان ۴ بار باخت پس حتماً باید برای فصل جدید تقویت شود و البته حمایت‌های لازم از جواد نکونام صورت بگیرد.

 

دیدگاه