تکذیب اعطای پاداش به اعضای ایرانی کادر فنی تیم ملی

کنایه هاشمیان به تاج: شما که درباره قرارداد من اینقدر زرنگ هستید، چرا با ویلموتس این کار را نکردید؟

وحید هاشمیان به فسخ قراردادها در تیم ملی واکنش نشان داد و پرداخت پاداش به اعضای ایرانی کادرفنی را رد کرد.

برخلاف تصور موجود، مربیان ایرانی اسبق تیم ملی در زمان اسکوچیچ بابت صعود به جام جهانی پاداشی نگرفته‌اند.

با اعلام وحید هاشمیان مربی پیشین تیم ملی، اعضای ایرانی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه صعود به جام جهانی قطر، پاداشی نگرفته‌اند.

هاشمیان درمورد وضعیت قرارداد خود با فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: قطع رابطه کردن با یک مربی در همه جای دنیا وجود دارد و هیچ مربی‌ای تا آخر نمی‌تواند در یک تیم بماند اما تغییر کادرفنی قوانینی دارد. مثل اینکه تیم نتیجه نگیرد یا مربیان به تعهد خود عمل نکرده، مشکل اخلاقی داشته باشند. 

وی افزود: به این دلیل که تیم ملی ایران دست کم به منافع شخصی من ارجحیت داشت، در آن زمان کوتاه باقی مانده تا جام جهانی سعی کردم، هیچ حاشیه‌ای درست نکنم. برخلاف میل خود به خاطر منافع تیم ملی به این تصمیم فدراسیون احترام گذاشتم که این امر نه از روی ترس بود، نه وابستگی یا هر چیز دیگری. چهار بار به تاج نامه نوشتم که جواب من نداد. ۲ بار به هیات رئیسه فدراسیون نامه و ایمیل زدم. ۳ مرتبه به هدایت ممبینی پیام دادم.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در مرحله اول به من گفتند قراردادت در تاریخ ۳۰ مرداد سال ۱۴۰۱ فسخ شده است که من هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتم. نمی‌توانید سر کار باشید، به قطر بروید و بازی‌ها را ببینید یا با سفر به اصفهان بازی سپاهان را ببینید. سپس انتخابات فدراسیون برگزار شود و تاج بیاید، نبی و اصولی بگویند فدراسیون فوتبال می‌خواهد وحید هاشمیان را حفظ کند اما در شرایطی که در آن تاریخ رئیس فدراسیون نداشتیم و میرشاد ماجدی، سرپرست موقت بود به من بگویند قراردادت فسخ شده است.

هاشمیان ادامه داد: این عمل اگر در آلمان انجام می‌شد، چه رفتاری با مسئول حقوقی فدراسیون انجام می‌دادند که به خاطر چند ماه صرفه جویی در قرارداد چنین رفتاری کند. پس از این همه نامه‌ای که فرستادم، ۲ ماه قبل ممبینی نامه داده که من روزی که در حال فسخ قراردادها بودند، به فدراسیون نیامده‌ام. آیا باید هر روز به فدراسیون بروم و جلوی در بنشینم تا مشخص شود آیا سر کار هستم یا خیر؟ ممبینی برود و بایگانی‌اش را ببیند تا برای مشخص شدن وضعیت من، چهار بار به تاج نامه نوشتم.

وی خاطرنشان کرد: به این نامه نگاری‌های من جوابی ندادند. پس از ارسال نامه دوم، مسئول حقوقی فدراسیون وکیل مرا صدا زده و می‌‌گوید هاشمیان آدم باشخصیتی است و از این حرف‌های شعارگونه. به وکیل من گفته قرارداد وحید ۳۰ مرداد فسخ شده درحالیکه وکیلم جواب داده تاج ۸ شهریور آمده و کی‌روش یک هفته پس از این تاریخ، سرمربی تیم ملی شد. چگونه در زمانی که هاشمیان کار می‌کرد، قراردادش را فسخ کرده‌اید؟ مسئول حقوقی فدراسیون می‌گوید من هم نمی‌دانم.  الان هم پولی به من نداده‌اند در شرایطی که برای بردن تماشاگر به جام جهانی میلیاردها تومان هزینه شد.

دستیار دراگان اسکوچیچ درپاسخ به این سوال که آیا پاداش صعود به جام جهانی به او نیز داده شد یا خیر، گفت: ما پاداش صعود داریم و پاداش حضور. اگر صعودی نباشد، حضوری هم نخواهد بود‌. آیا جدا از بازیکنان خوب و زحمتکش ما که در آسیا قابل هستند، کادرفنی زحمتی نکشیده و تاثیری نداشته است؟ آیا مربیان نباید از این پاداش بهره مند شوند.

هاشمیان عنوان کرد: خودتان می‌دانید ویلموتس به خاطر آن قرارداد فاجعه‌بار، کمتر از ۴۰ روز کار مفید داشت اما چهار و نیم میلیون یورو گرفت. آیا وحید هاشمیان که دریافت کردن حقوق اولش، ۲۴ ماه طول کشید اما پای کار ایستاد، اگر پاداش نگرفت، باید جزا هم ببیند؟ به خاطر صعود به جام جهانی مجازات شدیم.  من، کریم باقری، مهرداد خانبان و علی اصغر قربانعلی‌پور به عنوان چهار عضو ایرانی کادرفنی اسکوچیچ پاداش صعود نگرفتیم. از قرارداد خارجی‌ها خبر ندارم. 

وی تصریح کرد: اگر خارجی‌ها گرفته‌اند، حق‌شان بوده است اما کادر ایرانی هیچ پاداشی که نگرفت. خود تاج گفت کل بدهی مالی مربیان خارجی تا دوره قبل از کی‌روش را پرداخت کردیم. اصلا موضوع پول و عدد نیست. من در کار خودم مانده‌ام و اطلاعی از اینکه چه کار می‌کنند، ندارم. وقتی در بازی با عراق صعود کردیم، مخبر به رختکن تیم ملی آمد و در حضور عزیزی‌خادم، کادرفنی و بازیکنان گفت همه شامل این صعود می‌شوند اما به جز پاداش‌های وزارت ورزش و فدراسیون بابت بردها، هیچکس از اعضای کادرفنی ایرانی آن پاداش مدنظر را نگرفت.

مربی اسبق تیم ملی در ادامه با کنایه به تاج و نبی گفت: شما که درباره قرارداد من آنقدر زرنگ هستید چرا با ویلموتس اینکار را نکردید؟ یک میلیارد و سیصد قرارداد من زیاد است یا 4 و نیم میلیون یورو.

 

منبع: فارس
دیدگاه