ماجرای تلخ هافبک جنگنده فوتبال ایران

هافبک فصل قبل فولاد به دلیل مشکل قلبی خود نتوانسته تاکنون تاییدیه ایفمارک را برای حضور در لیگ بیست و سوم بگیرد.

حمید بوحمدان، هافبک دفاعی جنگنده و شوت‌زن خوزستانی، در یازدهمین سال حضور متوالی‌اش در لیگ برتر به مشکل عجیبی دچار شده است. او که با نفت مسجدسلیمان در لیگ آزادگان خود را به فوتبال ایران معرفی کرد و سپس همراه با وحید امیری راهی نفت تهران شد، سابقه بازی در تراکتور، ذوب‌آهن و فولاد خوزستان را در کارنامه دارد. او ظاهرا به دلیل مشکل قلبی در تست‌های اولیه ایفمارک تأییدیه حضور در رقابت‌های لیگ برتر را دریافت نکرده است.

این هافبک خوزستانی علاوه بر ایفمارک به چند فوق تخصص قلب مورد اعتماد ایفمارک و فدراسیون مراجعه کرده، اما نتوانسته تاکنون تاییدیه حضورش را بگیرد و منتظر نظر نهایی این پزشکان است، موردی که در فوتبال ایران بی‌سابقه بوده و تا پیش از این بازیکنی به دلیل مشکل قلبی از حضور در میادین منع نشده بود. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر ایست‌های قلبی در فوتبال دنیا و البته ایران دیده شده است. فصل قبل امیرحسین شیرچی، بازیکن ۲۳ ساله تیم شهدای بابلسر، حین بازی در دیدار‌ مقابل نفت ‌گاز گچساران با حمله قلبی مواجه شد و دار فانی را وداع گفت، مرگ تلخی که حساسیت ایفمارک را برای صدور کارت‌ها در تمامی رده‌ها به بالاترین حد خود رسانده و اکنون برابر این مورد خاص مقاومت کرده‌اند.

بوحمدان که همراه با گل‌گهر در اردوی ترکیه نیز حضور داشت، ادامه همکاری‌اش با این باشگاه سیرجانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اگر نتواند تاییدیه پزشکی بگیرد سیرجانی‌ها او را از لیست خارج می‌کنند و به فکر خرید یک هافبک دیگر برای تقویت میانه زمین خود خواهند بود.

گل‌گهر سیرجان در شرایطی در هفته اول لیگ برتر موفق به کسب پیروزی سه بر صفر خانگی مقابل فولاد خوزستان شد که مارینوس اوزونیدیس سرمربی این تیم نتوانست از حمید بوحمدان، هافبک جدیدش که سال قبل در فولاد عضویت داشت، بهره ببرد و امروز نیز در مسابقه با پیکان در لیست تیمش حضور ندارد. گزارشگر مسابقه نیز در میانه بازی در خصوص عدم حضورش مشکلات پزشکی را دلیل آن عنوان اما از گفتن جزییات بیشتر پرهیز کرد.

 حمید بوحمدان

جالب اینکه بوحمدان همیشه پرنفس، دونده و پرانرژی به عنوان یکی از قدرندیده‌ترین هافبک‌های فوتبال ایران در دهه گذشته در اغلب سال‌ها بازیکن ثابت تیمش بوده است.

او با تلاش زیاد همچنان به دنبال ادامه دوران فوتبال خود است، اما شاید این شانس از وی گرفته شود که در این صورت فوتبال پایان تلخی برای این بازیکن باتجربه خواهد داشت.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه