ابراهیم جوادی دارنده مدال طلای جهان: ۵ ریال نداشتیم یک آب میوه بخوریم

پیشکسوت کشتی ایران و دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک با تمجید از امکانات مهیا شده برای کشتی گیران در کمپ تیم های ملی، گفت: زمان ما خبری از این امکانات نبود و کشتی گیران باید قدر این موقعیت را بدانند.

ابراهیم جوادی با اشاره به تامین امکانات و زیرساخت ایده‌آل برای کشتی‌گیران تیم‌های ملی، اظهار کرد: هر چیزی که برای کشتی ساخته شده کار خوبی است و به نفع کشتی ما خواهد بود. کسی نمی تواند این امکانات را با خودش ببرد و کشتی‌گیران هستند که همیشه از این امکانات استفاده می‌کنند. اتفاقات خوبی در کشتی رقم خورده و رییس فدراسیون نمی‌خواهد آن را کول کند و با خود ببرد بلکه برای کشتی این امکانات ساخته شده است.

دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک، تصریح کرد: وقتی کشتی‌گیران امکانات خوبی داشته باشند قطعا این اتفاق به نتایج بهتر آن‌ها منجر خواهد شد و کشتی‌گیران از نظر بدنی و ذهنی با آمادگی بیشتری در مسابقات به میدان می‌روند. دو روز پیش که به مراسم قرعه کشی لیگ رفته بودم، علیرضا دبیر حرفهای خوبی زد و تاکید داشت ما همه امکانات لازم را برای تیم‌های ملی در همه رده‌ها مهیا کردیم تا آن‌ها مشکلی بابت استراحت و تمرین خوب نداشته باشند و فکر و ذکرشان کاملا در تمرین باشد.

وی افزود: ۳۰ یا ۴۰ کشتی‌گیر نوجوان هم به کمپ تیم ملی آمده بودند. به من گفتند برای آن‌ها صحبت کن. من به آن‌ها گفتم شما وقتی این امکانات را دارید باید خیلی زودتر به عناوین قهرمانی برسید. زمان ما اصلا چنین چیزهایی نبود. اصلا رده نوجوانان و جوانان نداشتیم. من ۱۶ سالم بود مجبور بودم با یک کشتی‌گیر ۳۰ ساله تمرین کنم. وزنم ۴۶ کیلوگرم بود اما با کشتی‌گیری که ۱۰ کیلوگرم از من سنگین‌تر بود تمرین می‌کردم اما الان حریف تمرینی زیاد است و کشتی‌گیران با هم‌رده‌ای های خود و کشتی‌گیرانی که هم وزنشان هستند تمرین می‌کنند.

 

جوادی خاطرنشان کرد: من کرج زندگی می‌کردم و مجبور بودم با اتوبوس‌های قدیمی که گرمای زیادی داشت به تهران بیایم و به راه آهن بروم تا تمرین کنم. با ۲۰ ریال که با کار کردن بدست می آوردیم می آمدیم تهران و برمی گشتیم. ساعت ۳ از کرج راه می افتادم و ساعت نه و نیم یا ده شب به خانه برمی گشتم. ۵ ریال نداشتیم که یک آب میوه بخوریم. الان همه جور امکانات برای کشتی گیران مهیا شده و باید قدر این موقعیت  را بدانند و به مدال‌های جهانی برسند. من اولین مدال جهانی‌ام را در ۲۵ سالگی گرفتم در حالیکه اگر امکانات الان را داشتیم خیلی زودتر به مدال می‌رسیدم.

پیشکسوت کشتی ایران در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از وضعیت تیم ملی کشتی آزاد در آستانه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت: من سر تمریناتشان نرفته‌ام و خیلی در جریان وضعیت بچه‌ها نیستم. نفرات خوبی در اختیار داریم و مربیان هم باید تمام تلاش خود را بکنند تا تیم ملی به بهترین نتیجه ممکن برسد. فدراسیون بهترین امکانات و وسایل بدنسازی را برای تیم ملی مهیا کرده و هیچ مشکلی درباره این موارد وجود ندارد. تشک‌ها هم از بهترین کیفیت برخوردارند. ما در گذشته روی تشک برزنتی تمرین می‌کردیم که مثل سمباده بود صورت و آرنجمان خونی می‌شد. کسب مدال با حضور کشورهایی مثل آمریکا و روسیه کار دشواری است اما ما هم قدرت کشتی جهان هستیم و شایستگی رسیدن به بهترین نتیجه را داریم.

 

دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک افزود: قطعا کار در مسابقات جهانی سخت خواهد بود. این همه امکانات و ماساژور، پزشک تغذیه، مربی بدنساز، دکتر و ... هم برای این است که در مسابقات جهانی و المپیک بهترین نتیجه بدست بیاید. ما خود ساخته بودیم و مجبور بودیم اندازه ۳ قهرمان تمرین کنیم. ما همیشه به کوه پیمایی می رفتیم اما الان در همان سالن بدنسازی دستگاه‌هایی دارند که می توانند بدن را به اوج آماده سازی برسانند. زمان ما علم تمرین و این چیزها نبود. مربیان ما هم به روش سنتی یاد گرفته بودند و همان ها را هم به ما انتقال می‌دادند. مثلا به ما اجازه نمی‌دادند در زمان تمرین کردن آب بنوشیم و تا ۲ یا ۳ ساعت بعد تمرین هم می گفتند آب نخورید اما چایی می‌توانید بنوشید، در صورتیکه این کار غلط بود و الان می‌بینیم که کشتی گیران در حین تمرین می‌توانند آب بنوشند.

 

دیدگاه