جزئیات جدید از انتقال بیرانوند به استقلال

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال جزئیات دقیقی از مذاکره برای جذب دروازه‌بان پرسپولیس مطرح کرد.

حجت کریمی که پیش از علی خطیر در راس مدیریت باشگاه استقلال فعالیت داشت و جواد نکونام را به این تیم آورده و در ابتدای نقل و انتقالات تابستانی در جمع آبی‌ها بود، در مصاحبه با برنامه شب‌های فوتبالی درخصوص جزئیات مذاکره با علیرضا بیرانوند برای پیوستن به این تیم عنوان کرد: یکی از دوستان به ما اعلام کرد بیرانوند می‌خواهد قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند. با ما قرار یک جلسه را گذاشتند که حتی به جلسه هم آمدند و با ما صحبت کردند. من هم برای تقویت تیمم هر کاری می‌کردم و با کادر فنی هم صحبتی انجام دادم که مورد تایید بود و ایشان هم صحبت کردند.

او ادامه داد: ما با بیرانوند جلسه گذاشتیم که من درخواست و توصیه کردم شما بخاطر پیراهن قرمز و پرسپولیسی بودن، حضورت در استقلال تبعات دارد و این کار را نکنید که ایشان اعلام کرد اینطور نیست و من می‌خواهم قراردادم با پرسپولیس را فسخ کنم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال یادآور شد: بیرانوند گفت بخاطر یک سری مشکلاتی که با باشگاه دارم، می‌خواهم قراردادم را فسخ کنم و یک مبلغی هم اعلام کردند. من هم یک اسپانسر داشتم که فقط دوست داشت برای حضور بیرانوند در استقلال این مبلغ را به‌عنوان کادو بدهد و نمی‌خواست برای موارد دیگر هزینه کند که من هم صحبت‌های لازم را با اسپانسر انجام دادم.

کریمی در خصوص شایعه توافق ۱۰۰ میلیارد تومانی استقلال با بیرانوند اظهار کرد: حالا گذشته و دیگر این مبالغ را مطرح نکنیم. بنده با اسپانسر صحبت کردم و قرار شد یک مبلغی را باشگاه با قرارداد دو ساله ببند و پرداخت کند و بخش دیگر را اسپانسر بدهد.

او یادآور شد: من خیلی به بیرانوند توضیح دادم و صحبت کردم که این انتقال رخ ندهد، اما خودشان گفتند ما (با پرسپولیس) مشکل داریم. فردا صبح همان روز هم دیدم که قراردادشان با پرسپولیس را فسخ کردند و این موضوع اطلاع رسانی شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اضافه کرد: من البته به لحاظ مرام و معرفت به آقای درویش، دوست عزیزم زنگ زدم و گفتم که آقای بیرانوند با ما در ارتباط بوده و قرار است این اتفاق بیفتد که ایشان گفت «نه، ممکن نیست چون ما با این بازیکن قرارداد داریم»، اما به یکباره ساعت ۸ صبح فردای همان روز آقای قربان‌زاده با من تماس گرفت تا درباره این مسئله صحبت کند.

کریمی یادآور شد: من ۱۰ روز دنبال آقای قربان‌زاده می‌گشتم ولی ایشان را پیدا نمی‌کردم. آقای قربان‌زاده ساعت ۸ صبح به من زنگ زدن و عنوان کرد «این قصه بیرانوند چیست»، و بنده گفتم «آقای دکتر شما خیلی وقت است که نیستید و ما خیلی دنبال شما هستیم تا بخواهیم یک سری کارها را انجام بدهیم»، که ایشان گفتند «حالا شما با اس‌ام‌اس و این‌ها ارتباط بگیرید» ولی بنده گفتم «آقا کارهای بنده اداری است و نمی‌تونم با اس‌ام‌اس با شما ارتباط داشته باشم.»؛ باز هم پرسید «قصه بیرانوند چیست» که بنده هم ماجرا را توضیح دادم و گفتم مثل پرسپولیس که یک اسپانسر دارد و به آنها کمک می‌کند، ما هم یک نفر را داریم که می‌خواهد برای حضور بیرانوند در استقلال به ما کمک کند.

کریمی ادامه داد: پس از آن، وکیل بیرانوند با ما درخواست جلسه داشت که بنده در آن روز بخاطر جلسه با یکی دیگر از بازیکنان و بخاطر اینکه خواستم زمان بخورد، روز اول جلسه را موافقت نکردم و گفتم جلسه به فردا موکول شود. اتفاقا همان شب وکیل بیرانوند با برنامه فوتبال برتر صحبت کرد و همان قصه‌ی عشق برای دهه شصتی‌هاست و بچه‌های آن زمان روی مین می‌رفتند و رنگ‌ها مهم نیست، مطرح شد. البته من هم در صحبت با ایشان کاملا این موضوع را حس کردم و به نظرم راست می‌گفت.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: بنده جلسه را با وکیل بیرانوند برگزار کردم و تمام توافق‌ها انجام شد و قرار بود ساعت هفت چهارشنبه جلسه نهایی را برگزار کنیم، اما همان روز که بنده بخاطر اتفاقات رخ داده از سوی قربان‌زاده استعفا دادم و رفتم.

کریمی تاکید کرد: همان روز آقای قربان‌زاده به من پیام داد «هر توافقی با بیرانوند انجام بدهید، هیچ اعتباری ندارد، در جریان باشید! که بنده در جواب گفتم «ممنون، چقدر جالب است!»

او یادآور شد: پس از این پیام و وقتی دیدم باید با مدیران بالاتر مقابل هم قرار بگیریم، به آقای علی امیری گفتم با وکیل بیرانوند و دیگر بازیکنانی که جلسه داریم، تماس بگیرید و جلسات را کنسل کنید چون بنده استعفاء داده‌ام.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال عنوان کرد: دلم نمی‌خواست استقلال با حضور بنده و بخاطر ایجاد مشکل از سوی یک مدیر بالاتر، ضربه بخورد. پس از آن هم دیدیم که آن آقا (قربان‌زاده) شاگرد اولش (علی خطیر) را معرفی کرد و من را به نفر بیست و دوم برد.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه