ابهام در یک قرارداد چرب!

شرکتی تازه تاسیس حامی فدراسیون فوتبال شد!

قرارداد حامی فدراسیون فوتبال در حالی منعقد شده که طرف قرارداد این فدراسیون شرکتی تازه تاسیس، با سرمایه کم و رزومه‌ای نامشخص است.

 

به گزارش جهان مانا به نقل از آرمان ملی، در روزنامه رسمی 25 بهمن ماه سال 1401 درج شده: شرکت با مسئولیت محدود تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان در تاریخ ۰۲/۱۱/۱۴۰۱ به شماره ثبت ۶۰۷۹۹۹ به شناسه ملی ۱۴۰۱۱۸۸۷۷۹۱ ثبت شد. در بخشی از موضوع فعالیت این شرکت، ارائه کلیه خدمات بازاریابی (غیرهرمی و غیرشبکه‌ای)، تولید و پشتیبانی نرم‌افزار (غیرفرهنگی غیرهنری و غیررسانه‌ای) سفارش مشتری، ارائه کلیه خدمات نرم افزاری و سخت‌افزاری (غیرفرهنگی غیرهنری و غیررسانه‌ای)، ارائه کلیه خدمات فناوری اطلاعات (آی تی) پشتیبانی- شبکه، سخت افزار و نرم افزار (غیرفرهنگی غیر هنری و غیررسانه‌ای) آمده است. محمد سررشته‌داری که هم نام مشاور مدیرعامل و مدیر مارکتینگ باشگاه استقلال است (یا شاید خود او است) 30 درصد از سهم الشرکه این شرکت را در اختیار داشته که در فروردین ماه سال جاری از این شرکت کنار رفته است! سرمایه شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان از 5 میلیارد ریال در زمان تاسیس به 2 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهریور ماه سال جاری کاهش یافته است.

*در مورد شرکت

شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان خود را اینگونه معرفی کرده است: «ما کارگزار فدراسیون فوتبال در همه رده‌های تیم‌های ملی هستیم و به صورت انحصاری کلیه تبلیغات آنلاین و آفلاین را به صورت هدفمند در مسابقات FIFA و AFC به شما ارائه خواهیم داد.» در سایت این شرکت آمده است: «تیم شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان، پس از سال‌ها تلاش در عرصه توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله تبلیغات، برندینگ، مارکتینگ، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، لجستیک بین‌المللی، واردات و صادرات کالا، منتورینگ استارتاپ‌ها و… اکنون در چالشی جدید مسئولیت اجتماعی خود را در اقتصاد ورزش و حمایت تحول‌آفرین از تیم‌های ملی فوتبال ایران جست‌وجو می‌کند» همچنین «شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان مجری طرح‌های برندینگ و تبلیغات محیطی شما در بخش تبلیغات محیطی در استادیوم‌های فوتبال، محل تمرین تیم‌های ملی فوتبال، محل فدارسیون و...» به عنوان خدمات این شرکت در بخش تبلیغات آفلاین ذکر شده است. «شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان مفتخر است در وبسایت‌ها، اپلیکیشن جامع، فضای مجازی و کلیه پلتفرم‌های مرتبط با فدراسیون فوتبال کسب و کار شما را رونق دهد» در بخش تبلیغات آنلاین این شرکت ذکر شده اما در بخش پروژه‌های این شرکت خبری از قرارداد یا پروژه‌ای نیست!

*فراخوان فدراسیون

9 اسفند سال گذشته، یعنی 2 هفته پس از انتشار ثبت شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان، فدراسیون فوتبال آگهی فراخوان مزایده عمومی انتخاب حامی تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این فراخوان آمده است: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد نسبت به انتخاب حامی تیم‌های ملی اقدام نموده و از طریق مزایده عمومی و با بهره گیری از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (www. setadiran. ir) به صورت الکترونیکی با شماره فراخوان 50010093922000001 آن را واگذار نماید. کلیه مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده گران و بازگشایی پاکت‌ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس (www. setadiran. ir) انجام خواهد شد و لازم است مزایده‌گران در صورت عدم عضویت قبلی مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مزایده محقق سازند. تاریخ انتشار مزایده در سامانه 1401/12/4 است.

*صحبت‌های آقای سخنگو!

12 شهریور ما ه سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از انتخاب حامی مالی این فدراسیون خبر داد و گفت: به زودی نام این اسپانسر اعلام می‌شود. به گزارش ایرنا، احسان اصولی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در این نشست مباحث مختلفی که مطابق دستور جلسه در اختیار اعضا قرار گرفته بود، بحث و بررسی شد. وی ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه به گزارش کمیته بانوان مربوط بود که طی آن خسروی برای این سمت انتخاب و موضوع به تایید هیات رئیسه رسید.

او خاطرنشان کرد: در مورد واگذاری اماکن اقامتی تحت اختیار فدراسیون نیز بحث و بررسی شد و در نهایت تصمیم بر آن بود که مطابق آیین‌نامه مالی، معاملاتی و ضوابط فراخوان داده شود تا افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی که حائز شرایط لازم برای ورود به این مقوله هستند پیشنهادات خود را ارائه تا به بهترین پیشنهاد پاسخ داده شود. سخنگوی فدراسیون درمورد آن بخش از هزینه‌های فدراسیون که‌ باید خارج از سامانه تدارکات صورت بگیرد هم گفت: با توجه به شرایط موجود به رئیس فدراسیون تفویض اختیار شد تا وی و خزانه‌دار فدراسیون به عنوان صاحبان امضای مجاز بتوانند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند، همچنین مصوب شد سازمان لیگ در مورد تامین اقلام مورد نیاز داوران از جمله هدست، اسپری و مواردی از این دست اقدام و مطابق نظر کارشناسی کمیته داوران کارها را پیش ببرد. اصولی گفت: بحث دیگر ما در مورد اسپانسر فدراسیون فوتبال بود که براساس پیشنهادات دریافت شده و مطابق ضوابط آیین‌نامه مالی و معاملاتی، فدراسیون حامی مالی خود را انتخاب و نهایی کرده که به زودی معرفی می‌شود.

*امضای قرارداد

16 شهریور ماه فدراسیون فوتبال در راستای جذب حامی مالی با شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان، قرارداد همکاری و حمایت از تیم‌های ملی را امضا کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بر این اساس مقرر گردید ضمن همکاری در زمینه تبلیغات محیطی، در حوزه تجارت الکترونیک هم زیرساخت‌های لازم توسط شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان فراهم شود.

*نکات

این قرارداد در حالی منعقد شده که قرار بود دو سال قبل قراردادی با یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه منعقد گردد. قراردادی که به واسطه سرمایه و رزومه آن اپراتور مبلغ قابل توجهی به فدراسیون فوتبال می‌رسید. از طرف دیگر اینکه شرکت تازه تاسیس با سرمایه کم قرار است حامی فدراسیون فوتبالی باشد که هزینه‌های سنگین تیم‌ملی را در پیش دارد، نگرانی اهالی فوتبال را به‌دنبال دارد.

 

دیدگاه