چند درصد ایرانی‌ها ورزش می‌کنند؟

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در زمان حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم سه بار در هفته و هر بار یکساعت ورزش می کنند که امیدواریم با انجام اقداماتی به سطح میانگین جهانی ۵۵ درصد برسد.

سینا کلهر یکشنبه در حاشیه افتتاحیه مینی فوتبال مردان با عنوان محلات (جام ایرانیان) کشور در گفت و گو با خبرنگاران به کم تحرکی ایرانیان اشاره کرد و افزود: زندگی شهر نشینی موجب شده کم تحرکی در بین جامعه بیش از گذشته نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این فدراسیون ۲ برنامه ثابت که شناسنامه حوزه ورزش همگانی محسوب می شود در دست اجرا دارد، اضافه کرد: یکی از این کارها ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است که در صورت توسعه آن در محیط های عمومی به ویژه پارک ها هم در ورزشگاه ها و اماکن ۴۰ درصد مسائل حل می شد.

این مسوول با بیان اینکه متاسفانه مقاومت شدیدی از سوی سازمان ها وجود دارد و آنگونه که باید و شاید فضاهای مورد نیاز را در اختیا رمردم قرار نمی دهند، ادامه داد: برنامه هایی در این خصوص تدوین شده که مرحله به مرحله در حال اجراست.

وی اظهار داشت: برنامه مهم دیگر این معاونت پیاده رو ی خانوادگی است که هدف نهایی این است ورزش صبحگاهی ۶ روز در هفته انجام شود و روز جمعه که روزخانواده است بتوانیم این کار را انجام دهیم که از برنامه های هویت معاونت است.

کلهز افزود: بنابر این توسعه ورزش استان در گرو گسترش ورزش صبحگاهی، عصر گاهی و پیاده روی است.

وی با بیان اینکه تعداد ایستگاه های ورزش صبگاهی و عصرگاهی متناسب با جمعیت هر شهری متفاوت است، گفت: حدو د سه هزار و ۷۰۰ ایستگاه ورزش در سطح کشور فعال است که البته این آمار متغیر است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های این معاونت، اجرای گذر ورزشی در راستای ترویج آن در بین مردم به ویژه در بین خیابان های پر تردد شهری است، خاطر نشان کرد: این کار در مترو و در برخی خبایان های شلوغ اجرا یی شده است.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه