حمید درخشان: انتظارم از سروش بیشتر است!/ پرسپولیس نباید استقلال را دست کم بگیرد

در یکی از بازی‌های هفته ششم لیگ برتر، پرسپولیس موفق شد در زمین سردار آزادگان شهر قزوین با نتیجه سه بر یک از سد پیکان بگذرد.

به گزارش جهان مانا ، شاگردان گل‌محمدی ابتدا و توسط شهاب زاهدی دروازه حریف را باز کردند اما در ادامه پیکانی‌ها با دوندگی زیاد توپ و‌ میدان را دراختیار گرفتند و در نیمه دوم هم بازی را به تساوی ‌کشاندند تا کار برای پرسپولیس که چند بازیکن اصلی‌اش را به دلیل مصدومیت در این بازی دراختیار نداشت سخت شود. با این حال، قرمزپوشان‌ میدان صبورانه بازی کردند و با دو ‌گل دیگر از زاهدی دست پر زمین مسابقه را ترک کردند. هت‌تریک زاهدی و بازی دلچسب سروش رفیعی از نکات این بازی بود اما حمید درخشان اعتقاد دارد سروش می‌تواند از این هم بهتر باشد! گفت‌وگوی «اعتماد» با هافبک و مربی اسبق پرسپولیس درخصوص بازی با پیکان را در ادامه می‌خوانید.

ارزیابی شما از بازی پرسپولیس مقابل پیکان چیست؟

بازی خوبی بود به نظر من. پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد مخصوصا جوانانی که جانشین شدند خیلی خوب بازی کردند و کمک کردند به تیم. با توجه به اینکه تعدادی از پرسپولیسی‌ها هم مصدوم بودند بازیکنان جایگزین تلاش زیادی کردند و بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتند و توانستند شایستگی‌های خود را به هواداران اثبات کنند. ضمن اینکه شهاب زاهدی هم توانست خیلی به خط حمله کمک کند و این جای امیدواری دارد اما همه کار نیست. او نیاز دارد در آن جلو بیشتر تقویت شود تا بتواند کارایی بیشتری داشته باشد. خط هافبک باید بتواند به خوبی تغذیه‌اش کند و توپ رسانی بیشتری کنند تا شهاب بتواند گل بزند. در مجموع خوب بودند با این حال در خط دفاعی پرسپولیس فرجی اصلا خوب نبود. او باید بداند در چه تیمی و در چه پستی بازی می‌کند. پست او بسیار حساس است و باید دقت بیشتری کند چون دوتا اشتباه بزرگ داشت که یکی از آن منجر به گل شد و یکی دیگر به خیر گذشت! ممکن بود برای پرسپولیس شرایط نامساعدی به وجود بیاورد.

از زاهدی صحبت کردید؛ قبلا گفت‌وگویی با شما داشتیم که گفته بودید او یک وینگر است. اما در بازی با پیکان نشان داد در گلزنی هم توانایی لازم را دارد. این ‌طور نیست؟

بله، کاملا. او‌ باید وظیفه‌اش مشخص باشد و جایی بازی کند که کارایی بیشتری داشته باشد. الان به دلیل اینکه در پرسپولیس تعداد زیاد وینگر چپ و راست وجود دارد او در خط حمله بازی می‌کند اما او می‌تواند کارایی بیشتری در کناره‌ها هم داشته باشد. حالا خوشبختانه در خط حمله دارد خوب بازی می‌کند ولی درنهایت می‌تواند در این دو تا پست توانمند باشد.

سروش رفیعی توانست در نقش گلساز ظاهر شود ؛ عملکرد او چطور بود؟

من انتظارم از سروش بیشتر است! او مشکلی که دارد‌ هم با تاخیر بازی می‌کند و هم خیلی رو به عقب بازی می‌کند. اما یک پلی میکر باید تلاش کند که بیشترین نگاهش به عمق حریف باشد تا اینکه ‌در عرض زمین یا به عقب بازی کند.‌ سروش بازیکن بسیار خوبی است اما باید توانایی‌هایش را توسعه‌ بدهد و بتواند رو به جلو هم خوب بازی کند.‌

پیکان چطور بود؟

پیکان تیم‌ خوب و‌ جوانی بود. آنها دوندگی و‌ انگیزه زیادی برای رسیدن به گل داشتند اما خب یک‌سری اشکالات داشتند که اگر آنها را مرتفع نکنند مطمئنا در بازی‌های بعد گرفتار می‌شوند!

چه اشکالاتی؟

خیلی ورود نمی‌کنم به مسائل فنی آن تیم چون حتما کادرفنی آن تیم می‌داند و مشکلات را مرتفع می‌کنند تا در بازی‌های بعد دچار مشکل نشوند.

تعداد بالای مصدومان پرسپولیس هم کم‌کم به یک معضل تبدیل شده!

خب فوتبال یک ورزش پربرخورد است. اینکه پرسپولیس مصدوم ندهد که دست کسی نیست! سلمانی در سفرهای زیاد و استراحت کمتر مصدوم شد و ترابی در شرایط بد زمین و امیری در یک درگیری در زمین و پورعلی‌گنجی درگیری سخت در زمین داشت. همه اینها قسمتی از فوتبال است و نمی‌شود پیش‌بینی کرد. یک وقتی بدشانسی به تیم رو می‌کند که تعداد مصدومان زیاد می‌شود. یک فصل هم با مصدومان کمتر و حتی بدون مصدوم سپری می‌شود. حالا این فصل بدشانسی به پرسپولیس رسیده و مطمئنا چاره‌ای اندیشیده می‌شود که ان‌شاءالله کمتر مصدوم دهند.

بازی بعدی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا است. نظر شما درخصوص این بازی چیست؟​

بازی راحت نیست. همه تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند تیم‌های خوبی هستند و باید حساب جداگانه‌ای برای آنها باز کرد تا بتوانند خوب بازی کنند و هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت و با قدرت باید بازی کرد تا بتوانند از این مرحله صعود کنند.

اما خیلی‌ها اعتقاد دارند فوتبال تاجیکستان ضعیف‌تر از فوتبال ما است و به همین دلیل پرسپولیس کار سختی مقابل تیم تاجیکستانی ندارد!

متاسفانه همین‌طور فکر کردیم که تیم امید و جوانان ما حذف شدند! همیشه فکر می‌کنیم این تیم‌ها اصلا تیمی نیستند. برای همین اردن می‌آید ما را اذیت می‌کند یا فلسطین دقیقه ‌نود به ما گل می‌زند. هر تیمی در لیگ قهرمانان آسیا هست مطمئنا تیم خوبی است و باید برای آن برنامه‌ ریزی کرد.

یحیی هم بعد از بازی گفت که هنوز هم احتمال جدایی‌اش به دلیل مشکلات مالی وجود دارد.

این تصمیم شخصی او است و من به این موضوع ورود نمی‌کنم و امیدوارم آنچه به صلاح پرسپولیس است همان شود! انتظار داریم این مشکلات پرسپولیس هرچه زودتر حل شود!

این صحبت‌ها خیلی کلیشه‌ای شده! کی می‌خواهد مشکلات پرسپولیس و حتی استقلال یک بار برای همیشه حل شود تا هواداران این دو تیم نفسی به راحتی بکشند؟

سال‌هاست با این مشکلات روبه‌رو می‌شویم و این نه بار اول است و نه آخر. چون فوتبال ما حرفه‌ای نیست و برای همین مشکلات زیادی به بار می‌آید. ضمن اینکه درآمدزایی هم ندارد. ما این ‌همه هزینه می‌کنیم و هزینه هم یک جا تمام می‌شود. این یک خلأ را برای سرمربی و بازیکنان به وجود می‌آورد. فوتبال ما متاسفانه فقط به اسم حرفه‌ای است و برنامه‌ریزی درستی نداریم. فوتبال ما یک منبع مالی درست ندارد. پارسال با بورس و آن پول‌ها سر کردیم و امسال این پول‌ها نیست و دوباره مشکل به وجود آمد و سال آینده هم همین است. مطمئنا مشکلات در سال آینده بیشتر هم می‌شود!

 

دیدگاه