رونمایی قطری‌ها از نمادهای عروسکی جام ملت‌های آسیا +فیلم

کمیته برگزاری مسابقات از نمادهای عروسکی جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر رونمایی کرد.

 

به گزارش جهان مانا ، کمیته برگزاری مسابقات جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ قطر امروز طی مراسمی از نمادهای عروسکی این مسابقات به صورت رسمی رونمایی کرد. این نماد شامل ۵ عروسک و شخصیت از یک خانواده موش‌ها است که آن‌ها با جام‌ملت‌ها غریبه نیستند، زیرا اولین بار در سال ۲۰۱۱ که قطر میزبان این رقابت‌ها، بود این نمادها نیز حضور داشتند.

این عروسک‌ها از آن زمان تاکنون رشد کرده و بالغ شده‌اند و آماده هستند تا بخشی از نسخه جدید جام ملت‌های آسیا باشند. این خانواده را زکریتی(پدر)، ترانا(مادر)، فریحا(خواهر)، تمبکی(برادر) و سبوق شخصیت اصلی در سال 2011 تشکیل می‌دهند.

این پنج شخصیت از محیط طبیعی قطر الهام گرفته‌اند و این فرصت را به قطری‌ها می‌دهند تا فرهنگ و میراث خود را برای هواداران فوتبال از سراسر جهان به نمایش بگذارند.

نکته جالب توجه این عروسک‌ها انتخاب رنگ آن‌ها با توجه به شخصیت و فرهنگ مناطق مختلف قطر است. سبوق پسر ارشد این خانواده و شخصیت اصلی به رنگ آبی است که وفاداری، اعتماد و صداقت را نشان می‌دهد. این نام رایج این ‌گونه موش در کشورهای حاشیه خلیج فارس است و صفت سریع را القا می‌کند.

زاکریتی پدر خانواده الهام گرفته از نام زکریت در غرب قطر به رنگ سبز است. مادر خانواده ترانا نام دارد که با رنگ صورتی به منطقه ترینا در جنوب قطر اشاره می‌کند. فریحا دختر خانواده برگرفته از منطقه فریحا در شمال قطر به رنگ صورتی است و در نهایت فرزند آخر این خانواده تمبکی نامیده شده که زرد رنگ و معرف منطقه تمبک در شرق قطر است.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از۱۲ ژانویه ۲۲ دی ماه تا ۲۱ بهمن ماه در قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه C با تیم‌های ملی امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین هم‌گروه است.

برنامه دیدارهای ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

ایران - فلسطین ساعت ۲۱:۰۰

۲۴ دی ورزشگاه اجوکیشن سیتی

ایران - هنگ کنگ ساعت ۲۱:۰۰

۲۹ دی ورزشگاه خلیفه

ایران - امارات ساعت ۱۸:۳۰

۳ بهمن ورزشگاه اجوکیشن سیتی

دیدگاه