وی ای آر طاقت غم نکونام را نداشت! + عکس

دربی امروز تهران در حالی به پایان رسید که VAR نقش اول را در آن ایفا کرد.

به گزارش جهان مانا ، دو تیم پرسپولیس و استقلال امروز در چارچوب بازی معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که این بازی نه چندان جذاب با تساوی 1-1 و تقسیم امتیازات به پایان رسید. پرسپولیس در این مسابقه ابتدا با گل امید عالیشاه پیش افتاد اما در ادامه کوین یامگا از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.

این اولین بازی لیگ برتر فوتبال ایران بود که با استفاده از فناوری VARبرگزار شد. اتفاقا همین VAR هم نقش اصلی دربی صد و دوم را ایفا کرد. جایی که این فناوری در دو صحنه جنجال آفرین شد. صحنه اول جایی بود که در دقیقه 83 کشمکش بین علی نعمتی و پیمان بابایی در درون محوطه جریمه پرسپولیس باعث شد استقلالی‌ها فریاد اعتراض سر دهند. آبی‌ها و به خصوص جواد نکونام اعتقاد داشتند که موعود بنیادی‌فر باید نقطه پنالتی را نشان دهد.

جواد نکونام

با این حال بعد از وقفه چند دقیقه‌ای و بازبینی صحنه از سوی بنیادی‌فر اعلام پنالتی برای استقلال رد شد. موضوعی که حسرت و اعتراض جواد نکونام را در پی داشت و سرمربی استقلال نمی‌توانست باور کند که داور برای تیمش پنالتی نگرفته است. البته چند دقیقه بعد VAR به داد آبی‌ها رسید و خطای علی نعمتی روی آرش رضاوند به کمک همین فناوری به اعلام پنالتی برای استقلال منجر شد. جایی که کوین یامگا پشت توپ ایستاد و با یک ضربه مطمئن دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد تا تیم جواد نکونام از شکست در دربی فرار کند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه