سقوط چشمگیر بارسلونا در رنکینگ باشگاه‌های یوفا

نگاهی به تیم‌های برتر باشگاهی اروپا انداخته‌ایم

به گزارش جهان مانا ، یوفا در جدیدترین به‌روزرسانی خود، امروز (جمعه) رده‌بندی باشگاه‌های فوتبال در قاره اروپا را مشخص کرد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) فهرست تیم‌های باشگاهی قاره سبز را معرفی کرد که در این فهرست منچسترسیتی در جایگاه نخست قرار دارد و پس از این تیم انگلیسی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. نکته مهم اما در این رده‌بندی، سقوط چشمگیر بارسلوناست. این باشگاه سرشناس اسپانیایی در بین 10 تیم برتر باشگاهی اروپا قرار ندارد و پایین‌تر از تیم‌هایی چون رم و دورتموند در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است که این خود نشان از نتایج ضعیف قهرمان فصل گذشته لالیگا در این فصل می‌دهد. همچنین آرسنال با وجود نتایج خوبی که در این فصل از مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا داشته اما جایی در بین 20 تیم برتر باشگاهی اروپا ندارد. در ادامه نگاهی به 20 تیم برتر باشگاهی اروپا از نگاه یوفا می‌اندازیم.

پی‌نوشت:

یوفا معمولا در سیستم رده‌بندی خود عملکرد پنج ساله تیم‌ها را در نظر می‌گیرد و اینکه برخی از تیم‌ها با وجود اینکه عملکرد ضعیفی در این فصل داشته‌اند اما در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند به این دلیل است و اتحادیه فوتبال اروپا از چنین فرمولی برای رده‌بندی باشگاهی خود در مجموع استفاده می‌کند.

امتیازات تیم‌ها و عملکرد آنها در فصل 24-2023 نیز مشخص است و رئال مادرید و منچسترسیتی بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند و چلسی هم امتیازی در این فصل از مسابقات نداشته و جایگاه بالای این تیم به خاطر عملکرد خوب آنها در فصول گذشته است.

20 تیم برتر باشگاهی اروپا از نگاه یوفا :

رنکینگ باشگاه‌های یوفا؛ سقوط چشمگیر بارسلونا

رنکینگ باشگاه‌های یوفا؛ سقوط چشمگیر بارسلونا

دیدگاه