تا لحظه آخر با سرطان مبارزه می‌کنم

۱۴ سال قبل در چنین روزهایی جامعه فوتبال و به ویژه طرفداران استقلال با شوک بزرگی مواجه شده بودند.

به گزارش جهان مانا ، اواخر آذر ماه سال ۱۳۸۸ بود که خبر آمد یکی از چهره‌های بزرگ و فراموش‌نشدنی فوتبال ایران در بیمارستان بستری شده و دلیل این اتفاق خیلی فراتر از یک کسالت معمولی است.

۱۴ سال قبل در آذر ماه سال ۸۸ مشخص شد ناصرخان حجازی اسطوره استقلال و یکی از چهره‌های ماندگار فوتبال کشورمان که در میان پرسپولیسی‌ها هم احترام بسیار زیادی داشت، با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و به همین خاطر در بیمارستان کسرا بستری شده تا روند درمانی خود را آغاز کند. اتفاقی بسیار تلخ که بازتاب رسانه‌ای زیادی پیدا کرد و واکنش همه اهالی فوتبال را در پی داشت.

روز ۲۴ آذر ماه آن سال، خبرورزشی در داخل بیمارستان با ناصرخان مصاحبه کرد و او که مانند همیشه روحیه داشت، به بچه‌های ما گفت: خیلی ممنون که به ملاقاتم آمدید. می‌دانم الان ساعت اوج کار شما در روزنامه است. واقعا لطف کردید. نگران نباشید. من از ابتدای زندگی تا به امروز مشغول مبارزه هستم. این بیماری حتی اگر سرطان هم باشد با آن مبارزه خواهم کرد.

این بیمارستان برای اهالی فوتبال کاملا نامی آشنا محسوب می‌شود چون احمدرضا عابدزاده نیز اسفند ماه سال ۱۳۸۰ پس از بیماری سختی که به آن دچار شده بود آن‌جا بستری شد و خوشبختانه بهبودی خود را بازیافت. اتفاقا همان روز ۲۴ آذر سال ۸۸ که برای ملاقات با حجازی رفته بودیم، چند دقیقه قبل از ما عابدزاده هم خودش را به آن‌جا رسانده بود و تا آخرین روز زندگی حجازی مرتب به او سر می‌زد و جویای احوالش می‌شد. اگرچه عابدزاده بیشتر به عنوان یک دروازه‌بان پرسپولیسی شناخته می‌شود اما همواره با اسطوره استقلال رابطه بسیار خوبی داشت و هنوز هم در مصاحبه‌هایش از ناصر حجازی به عنوان یکی از الگوهای خود یاد می‌کند.

روح ناصر حجازی عزیز شاد و یادش گرامی.

روزنامه درمورد ناصر حجازی

دیدگاه