استقلال فقط در تهران الهلال است!

استقلال در ۵ بازی خارج از خانه اخیر خود فقط یک پیروزی داشته است.

به گزارش جهان مانا ، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران استقلال در یک دیداری خارج از خانه به مصاف گل گهر رفت که در نهایت سوغاتی نکونام از سیرجان حداقل امتیاز ممکن بود چرا که بازی با نتیجه 1-1 تمام شده بود و با این نتیجه آبی‌پوشان تهرانی با 29 امتیاز در صدر جدول باقی ماندند و نماینده استان کرمان با 19 امتیاز در جایگاه هشتم ایستاد.

از دست رفتن 2 امتیاز برابر گل‌گهر سیرجان، روند ضعیف استقلال در دیدارهایی که میهمان بوده را ادامه داد. استقلال پس از غلبه بر مس رفسنجان در هفته هفتم با نتیجه یک بر صفر، دیگر رنگ برد در مسابقاتی که میهمان بوده را به‌ چشم ندیده است. آن‌ها در 5 مسابقه پیاپی برابر شمس آذر، ذوب‌آهن، فولاد، پرسپولیس و گل‌گهر 5 تساوی نصیب‌شان شده است. همچنین جدای از برد در هفته اول مقابل صنعت نفت آبادان، تنها شکست این فصل خود را خارج از بازی های خانگی مقابل سپاهان متحمل شد.

بدین ترتیب ماجرای استقلال در بازی‌های خارج از خانه نیم‌فصل اول به اتمام رسید. آن‌ها در 8 بازی و از 24 امتیاز در دسترس، 11 امتیاز به ارمغان آوردند و 13 امتیاز از دست آنها رفته است و 9 گل زده و 6 گل دریافتی نیز در این دیدار به ثبت رسانده‌اند.

 استقلال

شاگردان جواد نکونام در قامت مقایسه با رقبای اصلی خود یعنی سپاهان، تراکتور و پرسپولیس نمایش ضعیف‌تری در دیدارهای بیرون از خانه داشته‌اند. طلایی‌پوشان از 5 مسابقه به 13 امتیاز دست یافته‌اند و تا پایان نیم‌فصل 2 بازی دیگر در خارج از اصفهان خواهند داشت. تراکتور هم پیش از دیدار با ملوان در انزلی، از 7 پیکار در قامت تیم میهمان به 4 برد، 3 باخت و 12 امتیاز دست یافته‌اند. آمار رقیب سنتی استقلال هم 3 برد، 2 مساوی و یک باخت در 6 مسابقه بوده و تیم یحیی باید در هفته پانزدهم به مصاف مس رفسنجانِ بحران‌زده برود. آن‌ها فعلا از 2 بازی خارج از خانه کم‌تر نسبت به استقلال، به اندازه این تیم اندوخته داشته‌اند. 

آخرین بار که استقلال در 5 دیدار خارج از خانه پشت سر هم در لیگ برتر از پیروز دور بودند، محصول مشترک استراماچونی و نکونام در لیگ نوزدهم بود که در هفته دوازدهم ابتدا با سپاهان 2-2 مساوی کرد و پس از آن این نتیجه را مجدد مقابل پیکان و پرسپولیس تکرار کرد. در ادامه هم در دوران ویروس کرونا، از گل گهر و فولاد خوزستان شکست خوردند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه