پرونده نقل و انتقالات استقلال بسته شد!

جذب بازیکن از لیست اولیه جواد نکونام برای استقلال به طور کلی منتفی شد.

به گزارش جهان مانا ، با پایان نیم فصل اول فوتبال ایران گمانه‌زنی‌ها درباره لیست بازیکنان مورد نظر جواد نکونام برای تقویت استقلال در نیم فصل دوم آغاز شد تا مشخص شود پنج بازیکنی که حداقل نیاز سرمربی برای باقی ماندن تیم در کورس قهرمانی بوده، چه کسانی هستند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شده بود، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش، محمد محبی، امیرحسین حسین‌زاده و عارف آقاسی شش بازیکنی بودند که در لیست اولیه نکونام برای تقویت تیم قرار داشتند.

نفراتی که در همان نگاه اول هم پیوستن‌شان به استقلال بسیار دشوار به نظر می‌رسید، در نهایت پس از برقراری ارتباط اولیه برای حضورشان در جمع آبی‌ها، نتیجه‌ای حاصل نشد تا اندک روزنه‌های امید هم از بین برود.

جهانبخش که سرلیست نکونام برای حضور در استقلال بود با احترام به این باشگاه از قصد خود برای تداوم بازی در اروپا و حداقل تمام کردن فصل در فاینورد خبر داد. او تنها بازیکنی بود که به صورت رسمی درخصوص پیشنهاد آبی‌پوشان صحبت کرد و البته از ادامه حضورش در اروپا خبر داد.

 علیرضا جهانبخش

علی قلی‌زاده هم با توجه به قرارداد بلندمدتی که با باشگاه لهستانی امضا کرده، حداقل به صورت دائمی به باشگاهی انتقال پیدا نمی‌کند و خرید قرضی هم با توجه به قوانین فوتبال ایران، مقدور نیست. گزاره‌ای که درمورد محمد محبی و باشگاه روستوف نیز صادق است.

اللهیار صیادمنش هم به عنوان یک استعداد رو به پیشرفت توسط باشگاه هال‌سیتی به چشم سرمایه‌گذاری خریداری شده و غیرممکن است که این باشگاه راضی به فروش مهاجم سابق آبی‌ها به مبلغی کمتر از هزینه خرید او راضی شوند و پر واضح است که پرداخت چنین مبلغی برای استقلال محال است. انتقال قرضی هم به دلیل فوق، قانونی نیست.

نقل و انتقالات استقلال

دو بازیکن دیگری که جواد نکونام در لیست خرید اول خود روی آنها دست گذاشته، بازیکنان رقیب مستقیم در مسیر قهرمانی هستند. تراکتور فقط چهار امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و از این رو منطقی نیست بازیکنی را برای فروش به رقیب آزاد کنند. به خصوص اگر این بازیکنان عارف آقاسی و امیرحسین حسین‌زاده‌ای باشند که یکی از آنها در قلب دفاع بدون جایگزین است و دیگری هم برای رضایت‌نامه‌اش هزینه بالایی روی دست باشگاه گذاشته است.

باید دید پلن بی نکونام و مدیریت باشگاه استقلال برای تقویت این تیم در نیم‌فصل دوم چگونه پیش خواهد رفت. به‌خصوص که لیست استقلال جای چندانی برای مانوردادن ندارد و بعید به‌نظر می‌رسد بیشتر از دو یا سه بازیکن در نهایت به جمع آبی‌ها ملحق شوند که در این بین با توجه به سخت‌گیری باشگاه‌های رقیب داخلی و ممنوعیت جذب قرضی بازیکنان لژیونر، احتمالا چاره کار در جذب بازیکنان خارجی جست‌و‌جو شود.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه