جام هجدهم به میزبان روی خوش نشان داد/ قطر از سد لبنان عبور کرد

تیم ملی فوتبال قطر که در دوره گذشته با رقم زدن شگفتی عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داده بود، در دیدار افتتاحیه جام هجدهم برابر لبنان به پیروزی رسید.

به گزارش جهان مانا ، دیدار افتتاحیه هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز جمعه ۲۲ دی بین تیم‌های قطر و لبنان در ورزشگاه لوسیل برگزار شد که این بازی با پیروزی ۳ بر صفر به سود قطر به پایان رسید. اکرم عفیف (۴۵ و ۹۵) و معز علی (۵۶) برای میزبان گل زدند.

قطری‌ها علاوه بر این که میزبان این دوره از مسابقات هستند، به عنوان مدافع قهرمانی دوره گذشته گام در جام هجدهم گذاشتند و با حمایت تماشاگرانی که ظرفیت ورزشگاه را تکمیل کرده بودند از همان ابتدا برای رسیدن به پیروزی حریف خود را تحت فشار قرار دادند.

تماشاگران قطری حمایت خوبی از تیم شأن در بازی اول داشتند

عنابی پوشان میزبان در دقیقه ششم این دیدار به گل رسیدند اما علیرضا فغانی پرچم کمکش را تأیید کرد و گل معز علی را به نشانه آفساید مردود اعلام کرد.

در ادامه تیم میزبان تلاش زیادی کرد تا بتواند از لایه‌های دفاعی تیم ملی لبنان عبور کند اما دفاع کم اشتباه سفیدپوشان لبنانی اجازه رسیدن به گل را به قطری‌ها نداد.

بازی قطر و لبنان در جام ملتهای آسیا فغانی داور فوتبال

علیرضا فغانی قضاوت دیدار افتتاحیه را برعهده داشت

در شرایطی که نیمه اول رو به پایان بود اکر عفیف در دقیقه ۴۵ سد دفاعی لبنان را فرو ریخت و قفل دروازه حریف را باز کرد تا عنابی‌ها مزد برتری خود در نیمه اول را بگیرند و با پیروزی راهی رختکن شوند.

لبنانی‌ها که در نیمه اول بخش عمده زمان بازی را به حریف داده بودند، در نیمه دوم چهره متفاوتی داشتند و برای رسیدن به گل تساوی حملاتی را روی دروازه میزبان انجام دادند اما در حالی که امیدوار به زدن گل بودند، در یک ضد حمله که در دقیقه ۵۶ رقم خورد، گل دوم را دریافت کردند.

بعد از این گل لبنان تلاش زیادی کرد تا گل‌های خورده را جبران کند اما با وجود این که خط دفاعی قطر خیلی مستحکم نبود اما سفیدپوشان لبنانی هم نتوانستند از موقعیت‌هایی که داشتند استفاده کنند.

در شرایطی که لبنان برای جبران یکی از گل‌های خورده تلاش می‌کرد، در یک ضد حمله که در وقت‌های اضافه شکل گرفت، اکرم عفیف با ضربه‌ای فنی دروازه حریف را برای سومین بار باز کرد تا عنابی‌ها در بازی اول به یک پیروزی مقتدرانه دست پیدا کنند.

 

منبع: مهر
دیدگاه