درآمد جام جهانی باشگاه ها برای هر تیم چقدر است؟

این تورنمنت زیر نظر فیفا برگزار می شود و پول کلانی برای باشگاه ها به همراه دارد.

به گزارش جهان مانا ، در تابستان 2025 تورنمنت جام جهانی باشگاه ها در ایالات متحده طی یک ماه برگزار می شود و 32 تیم از سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، باشگاه ها در جام جهانی باشگاه ها حداقل 50 میلیون یورو به دست می آورند. همچنین در فرمت جدید لیگ قهرمانان نیز باشگاه های اروپایی حداقل 60 میلیون یورو دریافت می کنند. اینتر تنها باشگاه ایتالیایی است که حضورش در جام جهانی قطعی شده و یوونتوس و ناپولی برای جایگاه دوم تلاش می کنند.

در مجموع 2/5 میلیارد یورو جایزه به تیم های حاضر در جام جهانی باشگاه ها اهدا می شود که بین تیم های شرکت کننده در آن تقسیم می شود. قهرمان رقابت ها، به طور جداگانه 100 میلیون یورو دریافت می کند اما هنوز پاداش های دقیق برای صعود به مراحل بعد مشخص نیست. در هر حالت، تیم های شرکت کننده در جام جهانی باشگاه ها، در ازای 3 بازی مرحله گروهی 50 میلیون یورو دریافت می کنند و هر چه بتوانند نتایج بهتری کسب کنند، این رقم بزرگ تر می شود. 

در فرمت جدید لیگ قهرمانان، 2/7 میلیارد یورو بین تیم ها تقسیم خواهد شد و حداقل دریافتی هر تیم 60 میلیون یورو خواهد بود که 30 درصد بیشتر از فرمت کنونی است. طبیعتا تیم ها هر چه بیشتر صعود کنند، رقم بالاتری دریافت می کنند. 

 

 

دیدگاه