سیلوا ، کاپیتان پنهان استقلال !

رافائل سیلوا در بازی با سپاهان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

به گزارش جهان مانا ، خط دفاعی استقلال در بازی با سپاهان نمایش خوبی داشت و فرصت چندانی به مهاجمان بلندقامت و گلزن این تیم نداد و مدافعان میانی این تیم عملکرد بی‌نقصی داشتند، چند موقعیتی که برای سپاهان ایجاد شد استفاده از فضای خالی فول‌بک‌های این تیم بود که در اکثر موارد مدافعان میانی استقلال به خوبی جای خالی آنها را هم پوشش دادند.

رافائل سیلوا یکی از شاخص‌ترین بازیکنان استقلال در این مسابقه بود که علاوه بر عملکرد خوب دفاعی و مقابله با دو مهاجم بلندقامت سپاهان به خوبی نبض مسابقه را هم در دست گرفته بود و در جنگ‌های روانی که در جریان مسابقه ایجاد می‌شد مانند یک کاپیتان باتجربه شرکت می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا دست بالا در اختیار سپاهان قرار بگیرد.

یارگیری صحیح در محوطه جریمه به ویژه روی ضربات آزاد و کرنر باعث شده بود که بازیکنان سپاهان فرصت زدن ضربات آخر را نداشته باشند و با مرور رفتار و جدیت سیلوا در زمان یارگیری علت آن واضح‌تر خواهد شد، او با دیگر بازیکنان استقلال صحبت می‌کرد و شش دانگ حواس او به محوطه و تمام بازیکنان حاضر در آن بود.

بازی خوب سیلوا فقط به کارهای دفاعی بازنمی‌گردد و در بازی‌سازی از عقب زمین هم خوب بود. او همچنین زمانی که بازیکنان استقلال تصمیم به پرتاب بلند می‌گرفتند، در محوطه حضور پیدا می‌کرد و تاثیرگذار بود، روی گل اول استقلال او روی پرتاب بلند جلالی دخالت کرد و در دقایق پایانی مسابقه با سابیدن توپ برای ماشاریپوف او را مقابل دروازه تک به تک کرد اما بازیکن ازبکستانی قدردان این توپ نبود.

سیلوا در این مسابقه مانند یک کاپیتان که سال‌ها در استقلال حضور دارد تیم و خط دفاعی را رهبری کرد و از تجربه خود به خوبی استفاده کرد.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه